دنیای اقتصاد - اصفهان - فرزانه احمدی: بیش از ۹۸ درصد شهرها و ۸۵ در صد روستاهای استان اصفهان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه این استان حداقل ۱۰ درصد خطوط عملیاتی انتقال گاز کشور را دارا است، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار شهر و روستای استان از نعمت گاز برخوردارند و گازرسانی به بیش از ۲۵۰ روستا نیز در دست اقدام است.

مرتضی طغیانی با اشاره به اینکه سالانه ۱۶میلیارد متر مکعب گاز طبیعی توزیع می‌شود، افزود: شرکت گاز استان اصفهان گاز رسانی به ۵۰۰ روستا طی سال‌های ۸۶ تا ۸۹ را در دستور کار قرار داد و این طرح را به بهره‌برداری رساند.

وی با اشاره به مصوبات سفر استانی اول رییس جمهور گفت: انجام مطالعات گازرسانی به شهرهای خوروبیابانک، انارک و گازرسانی به نیروگاه‌های زواره و هرند و شهرک‌های صنعتی نجف آباد، ورزنه، خمینی شهر، نائین، رامشه، دهاقان، اژیه، چادگان، حسن‌آباد، تودشک، فریدن، فریدونشهر و اصفهان بزرگ از پروژه‌هایی بود که در این سفر تصویب واجرایی شد و در این میان، گازرسانی به نیروگاه زواره با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و شهرک صنعتی بزرگ اصفهان با۳۰ درصد پیشرفت تا پایان سال ۱۳۹۱به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

طغیانی ادامه داد: از آغاز فعالیت این شرکت تاکنون بیش از ۵ هزار واحد صنعتی و ۳۲ شهرک صنعتی گازرسانی شده است.

وی همچنین با اشاره به طرح جامع گازرسانی اصفهان بزرگ که از مصوبات سفر دوم رییس‌جمهور و هیات دولت به استان اصفهان است، اظهار کرد: این طرح در ۲۳ فاز تعیین شد و هم‌اکنون ۱۰فاز آن اجرایی شده و ۱۲ فاز دیگر آن با متوسط پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در دست اقدام است و ۱ فاز دیگر نیز در مرحله مطالعه و طراحی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین اضافه کرد: طرح جامع گازرسانی کاشان نیز دارای هفت فاز است که یک فاز آن پایان یافته و چهار فاز با ۱۵ درصد پیشرفت در حال انجام و دو فاز دیگر در مرحله طراحی است.

طغیانی اظهار کرد: در بخش شبکه گذاری نیز هم‌اکنون بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری در سطح استان انجام شده است. وی درخصوص فعالیت این شرکت در بخش مسکن مهر گفت: در این راستا، گازرسانی به بیش از ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر تاکنون عملیاتی شده است.