دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: سه طرح توسعه صنعتی با حضور صفدر رحمت آبادی معاون هماهنگی امور مجلس وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسوولان در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید. صفدر رحمت آبادی در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش بسزایی در ارتقای تولید و حمایت از کالای داخلی دارد و به منظور تحقق این هدف برنامه‌هایی را در سه بخش و ۱۰ بند تنظیم کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رونق تولید، ارتقای کیفیت و افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی را از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارت برای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برشمرد. وی ادامه داد: به این منظور بهبود کیفیت محصولات داخلی برای وارد کردن این کالاها در بازار رقابتی جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه ویژگی‌های مهم و نیروی کار فراوانی دارد که می‌توان از آن برای توسعه صنعتی و اقتصادی استفاده کرد. بر اساس این گزارش، این طرح‌های صنعتی افتتاح شده شامل طرح توسعه شرکت صنعت گستر، طرح توسعه شرکت کاشی بیستون و طرح تولید قوطی مواد غذایی مربوط به شرکت رژین تاک است. شرکت صنعت گستر، تولید‌کننده انواع شاسی خودرو است که با طرح توسعه تولید این مجموعه از ۴۰ هزار قطعه در سال به ۸۰ هزار قطعه افزایش یافته است. برای اجرای این طرح ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

طرح توسعه کاشی بیستون نیز با هدف ارتقای ظرفیت تولید این مجموعه به سه میلیون متر مربع در سال با ۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده است. پیش از اجرای طرح توسعه، ۲۳۰ نفر در کارخانه کاشی بیستون مشغول به‌کار بودند. دیگر طرح توسعه ای کرمانشاه که به بهره‌برداری رسید مربوط به طرح توسعه تولید قوطی مواد غذایی بود که با هدف تولید سالانه ۶۱ میلیون عدد قوطی بسته بندی مواد غذایی با ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا شده است.