دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف پور: مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: خوزستان یکی از استان‌های مهم در صنعت و تجارت کشور به شمار می‌رود به گونه‌ای که حدود یک پنجم کارآفرینان کشور در این استان حضور دارند. مسعود کاظم‌زاده‌نیا در هفتمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر خوزستان افزود: در سامانه کشوری ثبت‌نام از کارآفرینان برتر، ۲۵ هزار کارآفرین با ایجاد ۴۴ هزار شغل شرکت کردند که استان خوزستان با چهار هزار و ۵۰۰ نفر یک پنجم آمار را به خود اختصاص داده است. وی تصریح کرد: سن ۴۲ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه کارآفرینان برتر زیر ۳۵ سال است.

استاندار خوزستان نیز در این مراسم بر ضرورت رفع موانع و چالش‌های پیش روی کارآفرینان تاکید کرد و گفت: به منظور رسیدن به رفاه و توسعه زیرساخت‌ها توجه به کارآفرینان این استان ضروری است.

سید جعفر حجازی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان هنوز یک استان دولتی است، کارآفرینی در آن سخت تر از مناطق دیگر صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه در استان با توجه به دولتی بودن، زمینه رقابت، پویایی و کارآفرینی به نحو مطلوب رشد نمی‌کند، گفت: با توجه به اصل ۴۴ و تغییر ماهیت اقتصاد کشور از دولتی به خصوصی در این راستا استان خوزستان نیز باید گام‌های بیشتری بردارد.

حجازی با اشاره به مزیت‌های استان خوزستان گفت: وجود زیرساخت‌های فراوان و منابع مالی موجود با توجه به بیشترین گردش مالی بانک‌های استان خوزستان در کشور پس از استان تهران، ضرورت تقویت نقش کارآفرینان را بیشتر می‌کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حرکت‌های جدیدی برای بالا بردن ظرفیت تولید در حال انجام است، از اختصاص مجدد ۴۵ هزار میلیارد تومان به بخش اقتصادی کشور خبر داد و گفت: از این رقم سهم استان خوزستان ۴/۵ درصد است.

وی افزود: تاکنون دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از تعهدها به بانک‌ها ابلاغ شده که امیدواریم بتوانیم با این منابع و کمک به تولیدکنندگان و کارآفرینان، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استان بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه استان برای استفاده و بهره‌برداری نیاز به کارآفرینان خلاق و مبتکر دارد.

سید خلف موسوی اظهار کرد: کارآفرینان، عوامل تغییر هستند که گاهی موجب پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نباید بیکاری در استان داشته باشیم، افزود: در استان راه بسته‌ای نداریم و با تلاش می‌توان از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن به منظور توسعه و پیشرفت استان بهره برد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با بیان اینکه به منظور انتخاب کارآفرینان برتر، تیم‌های ارزشیابی مرکب از سازمان‌های مختلف تشکیل شد و کار داوری به صورت دقیق انجام گرفت، افزود: چهار هزار و ۴۹۵ نفر کارآفرین در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۱ نفر برگزیده شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.