دنیای‌اقتصاد- قم- محمد کاظمی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: پس از سال‌ها انتظار سرانجام رویای مردم قم به واقعیت پیوست و آب شیرین سرشاخه‌های دز به قم رسید. مهندس عبدالحمید توکلی‌بینا در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پایان تست نهایی خط انتقال آب به قم گفت: آب سرشاخه‌های دز به صورت آزمایشی وارد تصفیه خانه آب قم شد. وی با بیان اینکه با ورود آب سرشاخه‌های دز، تصفیه خانه آب قم جان تازه‌ای گرفت، گفت: تصفیه خانه آب قم که به علت کاهش شدید حجم ذخیره آب سد ۱۵ خرداد از آذرماه سال گذشته تعطیل شده بود، با ورود آب سرشاخه‌های دز بار دیگر وارد مدار بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به مهندسی مجدد و تعمیرات اساسی بعد از ۱۵ سال در تصفیه خانه آب قم، بیان داشت: هم‌اکنون این آمادگی وجود دارد با انجام عملیات تکمیلی، حدود ۳ هزار لیتر در ثانیه آب را تصفیه کنیم و به سمت شهر قم انتقال دهیم. وی خاطر نشان کرد: پس از ورود آب به تصفیه خانه، عملیات انتقال به سمت شهر قم انجام و آب شیرین وارد شهر مقدس قم شد.

مهندس توکلی‌بینا با بیان اینکه آب شیرین پس از ورود به مخازن سالاریه، وارد شبکه توزیع شهر شد، خاطر نشان کرد: پس از ورود آزمایشی آب سرشاخه‌های دز به قم با حجم ۵۰۰ لیتر در ثانیه، این میزان در روزهای آینده به ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید، بنابراین روز به روز آب شیرین‌تر خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اقدامات فنی، مهندسی و مدیریتی صورت گرفته برای توزیع یکنواخت آب سرشاخه‌های دز در تمام مناطق شهر قم گفت: به‌زودی توزیع آب شیرین از لحاظ یکنواختی و شیرینی در تمام نقاط شهر به پایداری خواهد رسید.