دنیای‌اقتصاد: ارومیه-سینا میرزامحمدی: نماینده وزیر صنایع و معادن در ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی کشور گفت: در دولت نهم و دهم اهتمام دولت برای حل مشکلات واحدهای صنعتی بیشتر شده و درصدد رونق فعالیت تولیدی و صنعتی در کشور هستیم. محمدرضا پیشرو در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارومیه افزود: آذربایجان غربی در توجه به واحدهای صنعتی و حل مشکلات آنها رتبه خوبی در بین استان‌های کشور دارد و مدیریت استان آذربایجان نیز فعالیت خوبی در این زمینه داشته است و واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان، از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دو سفر اعضای این ستاد به آذربایجان غربی نزدیک به ۴۱۵ مصوبه در جهت تسهیل فعالیت تولیدکنندگان به تصویب رسیده است، گفت: در سفر اول بیش از ۲۱۵ مصوبه داشته‌ایم که ۸۷ درصد آنها اجرا شده و خرسندی واحدهای تولیدی را به دنبال داشته است.

وی کاهش مشکلات بانکی از جمله تقسیط وام‌ها، ارائه تسهیلات تامین سرمایه در گردش و نقدینگی، ارائه تسهیلات برای پرداخت هزینه آب و برق و انرژی واحد‌های تولیدی، و جبران مشکلات مالیاتی، بیمه‌ای و گمرکی را از جمله تصمیمات این ستاد در استان‌های مختلف به ویژه آذربایجان غربی عنوان کرد.

رییس بانک صنعت و معدن کشور همچنین از پرداخت حدود ۹۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات ارزی به واحدهای صنعتی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: تسهیلات اعطایی این بانک در قالب طرح آمایش برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید، توسعه و تکمیل واحدهای صنعتی و تولیدی و افزایش سرمایه در گردش واحدهای صنعتی فعال تخصیص می‌یابد.