دنیای‌اقتصاد- سنندج: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اعلام حمایت این سازمان از پرورش بوقلمون، کبک و شترمرغ، تغییر ذائقه غذایی مردم را از مهم‌ترین دلایل پرورش این حیوانات دانست و گفت: پرورش‌دهندگان این حیوانات را از لحاظ مادی با اعطای تسهیلات مورد حمایت قرار می‌دهیم. خالد جعفری با اشاره به تنها بودن گزینه مصرف مرغ برای مردم، تغییر ذائقه غذایی را در سبد مصرفی خانوارها لازم دانست و افزود: به منظور ایجاد بسترهای لازم برای پرورش شترمرغ، کبک و بوقلمون اقداماتی انجام شده است.

وی از حمایت پرورش‌دهندگان بوقلمون در دو بخش خانگی و صنعتی خبر داد و گفت: پرورش‌دهندگان صنعتی و سنتی را از طریق اعطای تسهیلات مورد حمایت قرار می‌دهیم.

به گفته او اکنون دو واحد سنتی پرورش بوقلمون در شهرستان‌های بانه و سنندج به ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ قطعه فعال است.به گفته وی نژاد اصلاح شده کبک توسط سازمان جهاد کشاورزی در اختیار پرورش‌دهندگان این حیوان قرار داده می‌شود.

او در مورد پرورش شترمرغ در استان کردستان نیز با اشاره به اینکه در چند سال اخیر با فراهم کردن بسترهای لازم توسعه یافته است، گفت: اکنون دو واحد در بیجار و یک واحد در دهگلان فعال است.وی با اشاره به اینکه بسترهای لازم را برای توسعه پرورش شترمرغ به صورت غیرصنعتی فراهم کرده‌ایم، گفت: برای پرورش شترمرغ زمین زیادی مورد نیاز است که از طریق اراضی منابع ملی آن را تامین و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم.

او با اشاره به حمایت مالی از طریق اعطای تسهیلات به پرورش‌دهندگان شترمرغ گفت: پرورش این حیوان صرفه اقتصادی خوبی دارد.وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش شترمرغ در حد نیاز واقعی استان توجیه اقتصادی دارد.