دنیای‌اقتصاد- سنندج: پروژه گازرسانی به شهر «بلبان آباد» از توابع شهرستان دهگلان استان کردستان با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان، نماینده شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مدیرعامل شرکت گاز استان در جمع مردم شهر بلبان آباد در مسجد جامع این شهر گفت: گازرسانی به شهر بلبان آباد از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان انجام شده و با افتتاح این پروژه شمار شهرهای برخوردار از گاز طبیعی در سطح استان به ۲۱ مورد افزایش یافت.

محمدمهدی مهدوی افزود: اکنون بیش از ۵/۹۹ درصد از جمعیت شهری این استان معادل نزدیک به یک میلیون نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی همچنین به افتتاح پروژه گازرسانی به ۲۲ روستای شهرستان دهگلان به طور همزمان نیز اشاره کرد و گفت: برای گازرسانی به هر روستا در سطح استان حدود سه میلیارد ریال هزینه می‌شود. وی در ادامه به تشریح عملیات گازرسانی به شهر بلبان آباد و ۲۲ روستای آن پرداخت و اظهار کرد: عملیات گازرسانی به این شهر و ۲۲ روستا با نصب یک ایستگاه منشعب از خط انتقال ۱۲ اینچ در محدوده شهر بلبان آباد و نصب و راه‌اندازی هفت مورد ایستگاه TBS و اجرای سه هزار و ۲۰۰ متر خط تغذیه فلزی و ۱۰۹ هزار متر خط تغذیه و شبکه پلی‌اتیلین جمعا به طول ۱۴۱ کیلومتر انجام شده است.

وی میزان انشعابات قابل نصب در این پروژه‌ها را سه هزار و ۲۲۴ مورد و میزان انشعابات نصب شده را نیز ۴۷۶ مورد ذکر کرد. وی تعداد ایستگاه‌های تقلیل فشار نصب شده در این پروژه را یک ایستگاه ۱۰CGS هزار مترمکعبی، چهار دستگاه ایستگاه ۲۵۰۰ مترمکعبی و سه دستگاه ایستگاه یک هزار مترمکعبی ذکرکرد.

وی اعتبار هزینه شده در بخش کالا و اجرا برای گازرسانی به شهر بلبان آباد و ۲۲ روستای شهرستان دهگلان را جمعا ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار از محل منابع داخلی شرکت گاز استان کردستان هزینه شده است. وی تعداد خانوارهای برخوردار از گاز طبیعی با افتتاح این پروژه‌ها را سه‌هزار و ۷۰۰ خانوار با ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت اعلام کرد. وی همچنین میزان تقریبی جایگزینی گاز با سوخت‌های مایع را ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر سوخت مایع عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه بخشی از انشعابات شهر بلبان آباد به رغم بارش برف و برودت سرما انجام شد، گفت: تاپایان امسال تمام انشعابات در سطح این شهر نصب و از اول فروردین ماه سال آینده گاز به تمام منازل راه می یابد.