دنیای‌اقتصاد- اهواز-کیوانه گرجی: سید جعفر حجازی در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان خوزستان در سال ۹۰ اظهار کرد: تعهد استان در سال جدید ایجاد ۱۳۷ هزار شغل جدید است و این در حالی است که در ابتدای امر انتظار ایجاد ۱۹۰ هزار شغل از استان وجود داشت، اما با توجه به ارائه مستندات لازم در این زمینه این رقم به ۱۳۷ هزار شغل کاهش یافت. وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش مسوولان و حمایت بانک مرکزی و تهمیداتی که در سال جدید در بحث اشتغال در استان اندیشیده می‌شود ایجاد ۱۹۰ هزار شغل محقق شود.

استاندار خوزستان با اشاره به این که در سال گذشته بدون آنکه چندان از منابع بانکی استفاده شود بیش از ۸۰ هزار شغل در استان ایجاد شده است افزود: این در حالی است که حدود ۱۱ هزار شغل ایجاد شده در آمار آورده نشده است.

به گفته حجازی، بیشترین تحرک در ۳۱ سفر شهرستانی سال گذشته مربوط به کارگروه اشتغال استان بوده است که این روند در سال‌جاری وبا محوریت روستاها و مناطق محروم نیز ادامه خواهد یافت.

مقام عالی دولت در خوزستان همچنین در ادامه از اجرای ۷۵ طرح در این استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد وبا اشاره به ایجاد اشتغال بالای این طرح‌ها تصریح کرد: با توجه به هزینه ۲ هزار و۶۰۰ میلیارد تومانی این طرح‌ها در مدت دو سال امید می‌رود که با مشارکت صنایع، پتروشیمی، وزارت کار، بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها، دستیابی به تعهد سال جاری نیز محقق شود.