نخستین مرحله بزرگ‌ترین پارک فرهنگی، تفریحی و آبی سرپوشیده قاره آسیا با حضور وزیر کار و امور اجتماعی و استاندار البرز و ایران‌نژاد معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه و سایر مسوولان محلی در منطقه گرمدره کرج گشایش یافت. وزیر کار در این مراسم گفت: در سال ۹۰ با گشایش اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی شروع به کار می‌کند.

دکتر عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در مراسم افتتاح یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تفریحی آبی خاورمیانه در کرج اظهار کرد: در سال ۹۰ و با گشایش اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی فعالیت‌‌های اقتصادی به طور مطلوب‌تری سامان می‌یابند.

وی افزود: سه وزیر کابینه دولت عضو این صندوق هستند و وزیر کار نیز یکی از اعضای هیات امنای این صندوق است.

این مسوول در ادامه اعتبارات این صندوق را منابع خوبی برشمرد که در اختیار فعالیت‌های اقتصادی از سوی دولت قرار می‌گیرد.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این استان، سرمایه‌گذاری در مجتمع تفریحی و دهکده آبی را اقدامی ارزشمند برشمرد که در ظرف مدت زمان کمتر از ۱۱ ماه اولین فاز این پروژه اجرایی شده است.

وی افزود: پروژه فوق دارای ابعاد مختلفی و کیفیت بالای اجرایی است علاوه بر این توجه به استانداردهای جهانی و استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات ویژگی‌ کم نظیر و بی‌نظیری به این مجموعه بخشیده است.

این عضو کابینه دولت دهم اقدام سرمایه‌گذار دهکده آبی را در راستای خدمت به جوانان و نوجوانان و فراهم آوردن زمینه تفریح سالم این عده را اقدام سازنده‌ای برشمرد.

وزیر کار و امور اجتماعی همچنین با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی فعالیت دولت اشتغالزایی است، افزود: هر فعالیتی که زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند با ارزش است.

این مسوول همچنین از دست‌اندرکاران استان البرز به ویژه شخص استاندار برای بیان تعهد ایجاد ۴ برابری میزان اشتغال در این استان قدردانی کرد و آن را پیامی برای سرمایه‌گذاران اقتصادی خواند که می‌توانند در این استان تازه تاسیس از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهره ببرند.

وی همچنین مکان ساخت این پروژه در اتوبان کرج- تهران و همچنین واقع شدن این مسیر در چهارراه ارتباطی و نقطه ثقل چند استان کشور را باعث استفاده شمار زیادی از هموطنان از این مجموعه دانست.

وزیر کار همچنین بر حمایت بیش از پیش دولت از سرمایه‌گذاران تصریح کرد و گفت: در سال جدید منابع مالی خوبی در اختیار دولت است که می‌تواند به کمک سرمایه‌گذاری بیاید.

استاندار البرز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت کشور در استان‌های البرز و تهران سکونت دارند، گفت: این مناطق به ایجاد فضاهای سبز، ورزشی و فرهنگی تفریحی بیشتری نیاز دارند.

مهندس عیسی فرهادی گفت: استان البرز از آمادگی لازم برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه ساخت مراکز فرهنگی، ورزشی، تفریحی، صنعت، گردشگری و کشاورزی برخوردار است.

استاندار البرز در ادامه به میزان اشتغالزایی در سال ۸۹ اشاره کرد و افزود: ایجاد ۱۵ هزار و ۵۰۰ شغل جدید از تعهدات این استان بود که به ۱۹ هزار و ۹۹۰ فرصت شغلی رسیده‌ایم.

فرهادی گفت: با توجه به ظرفیت بالای اشتغالزایی استان البرز، تعهدات این استان به ۶۰ هزار فرصت شغلی افزایش یافته است.

دهکده آبی در زمینی به مساحت ۹۰ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در کرج به بهره‌برداری رسید.