دنیای‌اقتصاد - تبریز - علی نیک‌رفتار: لایحه بودجه سال ۹۰ شهرداری تبریز برای اداره و توسعه و عمران شهری با افزایش ۱۱۵۰ میلیارد ریالی نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری، پس از یک‌ماه بحث و بررسی در صحن شورای اسلامی کلانشهر تبریز به تصویب اعضای این شورا رسید. مهندس علیرضا نوین، شهردار تبریز با اعلام این مطلب افزود: لایحه پیشنهادی و تقدیمی شهرداری به شورای اسلامی شهر ۱۱ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال بود که اعضای شورای اسلامی شهر پس از یک‌ماه بررسی، لایحه مذکور را با ۱۰ درصد افزایش ردیف‌ها و منابع بودجه‌ای به تصویب رساندند.

شهردار تبریز با اشاره به حجم ریالی بودجه مصوب شهرداری برای سال ۹۰ افزود: با افزایش ۱۰ درصدی لایحه بودجه از سوی شورا، این لایحه نهایتا به ۱۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال افزایش یافت. وی در تشریح جزئیات لایحه بودجه مصوب شهرداری برای سال ۹۰ گفت: از این مبلغ پنج هزار میلیارد ریال برای صدور اوراق مشارکت برای احیای بافت‌های فرسوده شهری و توسعه حمل و نقل عمومی، ۹۴۵ میلیارد ریال برای پروژه‌های مشارکتی بخش خصوصی و مابقی برای هزینه‌های جاری و عمران شهری است.

مهندس نوین با اشاره به محل تحقق افزایش ۱۱۵۰ میلیارد ریالی افزایش بودجه سال ۹۰ خاطرنشان کرد: این مبلغ از محل درآمدهای مربوط به فروش غیرنقدی و تهاترهای شهرداری و مبلغی در قالب فروش اوراق مشارکت و کدهای ده‌گانه شهرداری تبریز قابل وصول خواهد بود.