63 هزار بازدید و کنترل بهداشتی دام برای تامین سلامت مردم

دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از ۶۳ هزار بازدید و کنترل بهداشتی دام به منظور سلامت مردم و تامین امنیت غذایی آنها در این استان خبر داد. امیر ابراهیم مقصودی‌فرد در نشستی در آستانه سال نو افزود‌: موارد غیربهداشتی و آلوده به مراجع قضایی تحویل داده شده و آزمایش و نمونه‌برداری به صورت مستمر در حال انجام است. مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: مردم باید از مصرف مرغ زنده و بدون بسته‌بندی که هویت بهداشتی ندارند،‌ اجتناب کنند و برای استفاده از هر نوع گوشتی، ابتدا آن را پخته و بعد مصرف کنند.

وی تاکید کرد: برای آنکه محصولات دامی‌سالم به دست مردم برسد اقدامات زیادی انجام شده که مبارزه با بیماری‌های گاو و گوسفند با تزریق واکسن، کنترل و مبارزه با بیماری‌های طیور و همچنین آموزش به کارکنان دامپزشکی و دانشجویان از جمله این موارد است.

مقصودی‌فرد با اشاره به نظارت مستمر به مراکز جمع‌آوری، تولید و عرضه شیر گفت: در خصوص بهداشت شیر و اعمال کشتارگاه‌ها و کارخانجات سوسیس و کالباس ،نظارت دقیقی اعمال می‌شود که محصول نهایی سالم به ‌دست مردم برسد.

وی افزود: در مورد مزارع پرورش ماهی، قرنطینه واردات و صادرات محصولات دامی‌به صورت دائم و مستمر نظارت صورت می‌گیرد و از روستاها، مراکز صنعتی، کشتارگاه‌ها و زیستگاه‌های پرندگان وحشی به منظور جلوگیری از ورود آنفلوآنزای حاد مراقبت فعالانه انجام می‌شود. مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص گوشت‌های یخ‌زده و عرضه لاشه‌های خیابانی در نقاط مختلف نیز با بیان اینکه گوشت‌های یخ‌زده معمولا وارداتی هستند و از برزیل و استرالیا وارد می‌شوند و قیمت کمتری نسبت به محصولات داخلی دارند ، افزود: در داخل و خارج کشور ناظران شرعی و بهداشتی در کشتارگاه‌ها نظارت می‌کنند و مشکلی وجود ندارد.