دنیای‌اقتصاد - کرج - نازنین میرزایی: رییس سازمان بازرگانی استان البرز گفت: این استان از پتانسیل‌های بالایی در بخش صنعت و معدن برخوردار است که تشکیل اتاق بازرگانی منجر به شکوفایی استعدادهای آن خواهد شد. تیمور پورحیدری در نشست هیات موسس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان البرز با اعلام این خبر افزود: وجود شهرک‌ها و مناطق صنعتی بزرگ، تولیدکنندگان صاحب نام و نیز مراکزی با قدمت بالا و نیز حضور صنعتگران باسابقه، این استان را دارای ظرفیت‌های خاص در بخش اقتصادی کرده است.

وی با اشاره به اینکه وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام، اتحادیه صادرکنندگان میوه‌وتره‌بار، ده‌ها اتحادیه تولیدی و بازرگانی داخلی و خارجی و ... لزوم ایجاد تشکلی برای ساماندهی امور و نیز رونق اقتصادی را آشکار کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت ایجاد اتاق بازرگانی در استان به محض ارتقای ساختار اداری زمینه تشکیل و راه‌اندازی این اتاق با تلاش بازرگانی و همت فعالان و دلسوزان این عرصه فراهم شد.رییس سازمان بازرگانی البرز بیان کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند با حمایت از دولت در این بخش به اتاق فکر نیز بدل شود و زمینه اجرایی شدن بسیاری از طرح‌ها در این حوزه را ایجاد کند.علی بدری، مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز هم در این نشست گفت: استان البرز از قابلیت‌های اقتصادی بسیار زیادی برخوردار است که تشکیل اتاق بازرگانی به رشد قابلیت‌های فوق خواهد انجامید. وی با بیان اینکه راه‌اندازی اتاق بازرگانی در مرکز استان نیازمند فعالیت حداقل ۵۰ نفر دارای کارت بازرگانی است، گفت: بسترهای تشکیل این اتاق در استان تا حدودی فراهم بود.

بدری یادآور شد: استاندار البرز نیز بارها در جلسات مختلف در استانداری در راستای رسیدگی به این خواسته صنعتگران از مسوولان مربوطه خواستند زمینه ایجاد اتاق بازرگانی در استان فراهم شود.

این مدیر تاکید کرد: اتاق بازرگانی با برنامه تیمی و گروهی موفق خواهد بود و برنامه‌های فردی چندان جوابگوی بخش صنعت نیست.

بدری همچنین بر حفظ سرمایه‌های صنعت و معدن و بازرگانی در استان تاکید کرد و گفت: باید زمینه سرمایه‌گذاری افراد در استان بیش از پیش فراهم شود. ابراهیم جمیلی، رییس هیات موسس اتاق بازرگانی کرج نیز گفت: راه‌اندازی اتاق بازرگانی از ضرورت‌های بخش تولید و بازرگانی البرز در طول سالیان دراز به شمار می‌رفته است که ارتقای ساختار اداری منطقه به استان زمینه تشکیل این اتاق را در مرکز البرز و شهر کرج فراهم کرد. وی افزود: پژوهش و برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد تشکل‌های صنفی بازرگانی صنایع و معادن، توجه به بازرگانی خارجی و داخلی، مشارکت در نمایشگاه‌ها و ارائه توانمندی‌ها از جمله کارکردهای اتاق بازرگانی استان در آینده خواهد بود.