دنیای اقتصاد- بیرجند- محمد قربانی: شهردار بیرجند از تدوین آلبوم سرمایه‌گذاری شهر بیرجند و انتشار آن تا پایان بهمن‌ماه خبر داد و اظهار کرد: در این مجموعه طرح‌های مورد نیاز شهر مشخص شده و راهنمای خوبی برای سرمایه‌گذاری است. محمدجواد وحدتی‌فرد با تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های شهری در بیرجند افزود: ساخت طرح‌های بزرگ شهری با نیاز ۵۰ میلیارد تومانی به مشارکت و سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی ساخت فرهنگسرا و مجتمع‌های تفریحی و تجاری به ویژه در پارک صیاد شیرازی این شهر و ساخت کارخانه کمپوست و بازیافت را از مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری بیرجند برشمرد. وی خاطرنشان کرد: براساس این میزان سرمایه‌گذاری، ۵۰میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز از طریق بانک شهر عرضه خواهد شد. وحدتی‌فرد با استقبال و دعوت از سرمایه‌گذاران سراسر کشور برای مشارکت در پروژه‌های شهری بیرجند خاطرنشان کرد:در یک پروسه زمانی ۳ ساله، بیش از ۱۰۰میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شهر بیرجند سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری یک شرکت تعاونی است که سرمایه‌گذاران آن مردم هستند، گفت: مشارکت مردمی در این شرکت تعاونی از طریق پرداخت عوارض موجب می‌شود شهرداری نیازهای مردم را به موقع پاسخگویی کند.

افتتاح نخستین بازار محله‌ بیرجند

شهردار بیرجند همچنین گفت: به مناسبت دهه فجر امسال و در راستای رفاه حال شهروندان، نخستین بازار محله به نام ولیعصر (عج) افتتاح می‌شود.

وی از این طرح به عنوان مهم‌ترین پروژه در مجموعه شهرداری یاد کرد و با اشاره به ضرورت افتتاح این بازارمحله‌ها اظهار کرد: نیاز مردم می‌‌طلبد که زمینه حضور خرده‌فروشان در شهر فراهم شود و پس از تعطیلی روزبازارها، ما به دنبال راه‌اندازی بازارمحله‌ها در سطح شهر هستیم.

هدیه شهرداری به بیرجندی‌ها

شهردار بیرجند در ادامه از افتتاح ۲۵ طرح این مجموعه در دهه فجر در سطح شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری می‌شود. وی مشارکت مردم را در اجرای طرح‌های شهری مهم عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم نقش بسزایی در توسعه شهر و منطقه دارد. وحدتی فرد در ادامه افزود: شهرداری یک نهاد اجتماعی است و تنها در کارهای خدماتی خلاصه نمی‌شود.

مسافرت سالانه ۵۰ هزار مسافر به بیرجند

وحدتی‌فرد با بیان اینکه بیرجند یک شهر ملی یا حتی فراملی است، تصریح کرد: سالانه ۵۰ هزار مسافر در بیرجند میهمان هستند که علاوه بر آن از آنجایی‌که این شهر در مسیر اتصال شرق و کشورهای آسیای میانه قرار دارد، یک شهر فراملی است.