دنیای اقتصاد - اصفهان - بتول فتاحی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از افتتاح بیش از ۱۲۰ طرح آب و فاضلاب به مناسبت ایام دهه فجر خبر داد. هاشم امینی با اشاره به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب بهارستان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم بهارستان ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب بوده است. این طرح با ظرفیت یک صدهزار نفری در مدول اول و قابل توسعه تا ۲۰۰ هزار نفر در طرح توسعه با اعتباری بالغ بر ۵/۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این تصفیه خانه یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کشور محسوب می‌شود که فرآیند تصفیه آن از نوع لجن فعال پیشرفته با فرآیند پایه MLE و حذف ازت و فسفر و گندزدایی uv صورت می‌گیرد.

مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شرق اصفهان در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد، اعلام کرد: این طرح با ظرفیت ۲۵۰هزار نفر افتتاح خواهد شد و از این جهت حائز اهمیت است که مقرر شد با پساب فاضلاب آن، کمربند سبز شرق اصفهان ایجاد شود.

وی افزود: چنین رویدادی در جلوگیری از پیشروی کویر و حذف آلودگی های ناشی از گرد و غبار تاثیر خواهد داشت. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که با افتتاح این طرح قرار است از حجم تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب اصفهان کاسته شود و به ظرفیت تصفیه خانه شرق اصفهان افزوده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ادامه به طرح آبرسانی منطقه صنعتی محمودآباد اشاره و تصریح کرد: طرح آبرسانی به منطقه صنعتی محمودآباد یکی از طرح‌هایی است که با اعتباری در حدود ۷/۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و از این طریق مشکل آب شرب ساکنان این منطقه از بین می‌رود.