دنیای‌اقتصاد - اصفهان - مرتضی راعی: معاون عمرانی استاندار اصفهان از افتتاح یک‌هزار و ۳۴۵ پروژه به مناسبت دهه فجر در استان اصفهان خبر داد و گفت: این طرح‌ها با هزینه ۴۶۵ میلیارد تومان اجرا شده است. سیدجمال‌الدین صمصام شریعت دراین باره افزود: ۲۹ دستگاه اجرایی و شهرداری‌ها در اجرای این طرح‌ها همکاری کرده‌اند.

وی طرح‌های افتتاحی را شامل ۲۳پروژه در بخش آبرسانی شهری و روستایی، ۴۷ طرح در بخش آموزشی، ۸۴ پروژه برق‌رسانی، ۱۱۲ طرح بهداشتی و درمانی، ۵۲ طرح تعاون، شش پروژه حفاظت میراث فرهنگی، ۵ پروژه در بخش حمل‌ونقل و ترابری، ۱۸۷ طرح در بخش عمران شهری، ۲۴ پروژه در بخش کار و صنعت، ۲۲۰ طرح در بخش کشاورزی، ۴۷۸ پروژه مخابرات، ۴۹ طرح در بخش مسکن، ۲۴ پروژه نفت و گاز و ۳۴ پروژه ورزشی دانست. صمصام شریعت با بیان اینکه امسال تعداد پروژه‌های استان برای دهه فجر نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: اعتبار پروژه‌ها ۳۷ درصد بیشتر از پارسال است.وی در ادامه اعتبارات عمرانی استانداری اصفهان در سال‌جاری را ۳۹۰ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: تاکنون بالغ بر ۳۲۳ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

صمصام شریعت ادامه داد: تاکنون ۵/۹۵درصد اعتبارات عمرانی استانی، ۶۰درصد اعتبارات عمرانی ملی و ۵/۷۲درصد اعتبارات عمرانی ردیف و تبصره‌ها و در مجموع ۸۲ درصد اعتبارات عمرانی تخصیص پیدا کرده است.

معاون عمرانی استانداری اصفهان در خصوص مصوبات سفرهای رییس‌جمهور نیز گفت: ۲۶۱ مصوبه در سفر اول رییس جمهور به استان اصفهان تصویب شد که تا دی‌ماه امسال ۲۵۳ مصوبه آن اجرایی شده و ۱۵۹ مصوبه خاتمه یافته است.وی میانگین پیشرفت فیزیکی مصوبات اجرایی شده دور اول سفر رییس جمهور به استان اصفهان را ۸۳ درصد و میانگین پیشرفت فیزیکی کل مصوبات این سفر را ۷۷ درصد بیان کرد. صمصام شریعت با بیان اینکه تعداد کل مصوبات سفردور دوم رییس جمهور نیز ۳۲۵ مورد است، افزود: تا دی ماه امسال ۲۶۵ مصوبه اجرایی شده که ۱۰۷ مصوبه آن خاتمه یافته است. صمصام شریعت با بیان اینکه تعداد کل مصوبات سفر دور سوم رییس‌جمهور به اصفهان ۱۸۸ مورد است، افزود: تا دی ماه امسال ۱۱۲ مصوبه اجرایی شده که ۱۹ مصوبه آن خاتمه یافته است.

وی در ادامه در تشریح طرح‌های مهم آبرسانی به استان اصفهان و فلات مرکزی ایران با بیان اینکه تونل سوم کوهرنگ و خدنگستان در اوایل سال ۹۰ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: علاوه بر این دو تونل طرح بهشت آباد برای آبرسانی به فلات مرکزی نیز در حال پیگیری است.

صمصام شریعت گفت: برای طرح بهشت‌آباد امسال دو میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و مبلغ ۳۸ میلیارد تومان نیز با فروش اوراق مشارکت به این طرح تخصیص می‌یابد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان در خصوص ورزشگاه نقش جهان اصفهان نیز گفت: اختیارات ورزشگاه نقش جهان به اصفهان واگذار شده و مدیریت استان شروطی را برای اخذ اختیارات تعیین کرده است. وی ادامه داد: یکی از شروط، دریافت مبلغ ۱۲میلیارد تومان اعتبار و شفاف سازی کارهای پیمانکار این ورزشگاه و تسویه حساب با آن است که تاکنون جوابی از سوی شرکت توسعه اماکن ورزشی وسازمان تربیت بدنی داده نشده است.

صمصام شریعت با بیان اینکه امسال ۹۹ میلیارد تومان برای متروی اصفهان اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون دولت بیش از ۴۰۰ میلیون تومان به متروی اصفهان اختصاص داده و شهرداری اصفهان نیز ۱۴۰ میلیارد تومان برای متروی اصفهان پرداخت کرده است.