دنیای‌اقتصاد - بوشهر: مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: همزمان با بزرگداشت دهه فجر ۱۸پروژه گازرسانی در این استان کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد. مهندس غلامعباس حسینی افزود: افتتاح گازرسانی به شهرهای دیلم، بندر ریگ، کارخانه سیمان دشتستان، شهرک صنعتی بوشهر دو و برازجان، ایستگاه اندازه‌گیری پتروشیمی مبین از این طرح‌ها هستند.

وی آغاز عملیات اجرایی چهار ایستگاه تقلیل فشار در شهرهای دیلم و بندر ریگ، کلنگ زنی شبکه داخلی شهرهای گناوه و خورموج و شش روستا در شهرستان‌های جم و تنگستان را از دیگر طرح‌های شرکت گاز بوشهر در دهه فجر امسال عنوان کرد.

حسینی ادامه داد: باتوجه به اینکه استان بوشهر در آستانه میزبانی سومین سفر استانی هیات دولت است، تامین اعتبار برای گازرسانی به شهرهای تنگ ارم و کلمه و گاز‌رسانی به ۱۰۰روستا تا سال ۹۲ در قالب طرح‌های پیشنهادی این شرکت برای تصویب در هیات دولت به مسوولان استانی ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به اینکه از بدو تاسیس شرکت گاز استان بوشهر در سه سال اخیر در مجموع ۱۰۳میلیارد تومان اعتبار به این شرکت اختصاص یافته است، گفت: از این رقم مبلغ ۳۴میلیارد تومان مربوط به امسال است که تاکنون ۲۱میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۳۶ پروژه گاز‌رسانی در استان بوشهر فعال است که از این شمار، عملیات اجرایی ۲۷پروژه که در سال‌جاری آغاز شده است، بالای ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه برای گاز‌رسانی به شهرهای استان بوشهر باید دو هزار و ۸۰۰کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شود، افزود: از این مقدار تاکنون هزار و ۳۵۰کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه تاکنون از ۳۳شهر استان بوشهر ۱۷شهر گازدار شده اند، افزود: تاپایان امسال نیز پنج شهر شامل بندر ریگ، دیلم، آبپخش، سعدآباد و شبانکاره گازدار خواهند شد.

حسینی افزود: از مجموع ۳۹۸روستای بالای ۲۰خانوار استان بوشهر تا پایان امسال ۵۰ روستا گازدار می‌شوند.

وی با قدردانی از تعامل مطلوب مسوولان استان در اجرای طرح‌های گاز‌رسانی ادامه داد: برای سال آینده محله‌های عاشوری و سنگی نیز گازدار خواهند شد که ۳۰درصد جمعیت شهر بوشهر در این محلات ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر تصریح کرد: هم اینک در شهرهای جم، ریز، انارستان از توابع شهرستان جم ظرفیت لازم برای اشتراک‌پذیری ۹۸درصد مردم فراهم شده است.

حسینی گفت: همچنین در شهرهای کنگان، عسلویه، نخل تقی، بنک، دیر، آبدان و بردستان نیزبا اجرای طرح‌های انتقال، تغذیه و شبکه‌گذاری امکان بهره‌مندی ۹۶درصد مردم از گاز طبیعی فراهم است.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال گاز‌رسانی به شهرهای دالکی و وحدتیه نیز در حال انجام است، افزود: خط انتقال و تغذیه شهر برازجان نیز به پایان رسیده و ظرفیت گاز‌رسانی برای ۲۵درصد ساکنان این شهر آماده شده است.

حسینی با بیان اینکه خط تغذیه، شبکه و انتقال هفت شهر استان بوشهر در حال انجام است، اضافه کرد: گاز‌رسانی به شهرک‌های صنعتی از مصوبات سفر هیات دولت به استان بوشهر است که تا پایان امسال با گاز‌رسانی به شهرک‌های بوشهر یک، دو، برازجان و بندر ریگ ۱۷۲ واحد تولیدی مستقر در این شهرک‌ها از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی تسریع در گاز‌رسانی به ایستگاه‌های سی‌ان‌جی باتوجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را از سیاست‌های اصلی شرکت گاز استان بوشهر عنوان کرد و گفت: در حالی که تا سال ۸۸ فقط سه جایگاه گاز‌رسانی شده بود هم اینک ۲۲ جایگاه گازرسانی شده است که از این شمار ۹ جایگاه راه اندازی شده است.

حسینی اضافه کرد: از تعداد کل ۳۶هزار فقره انشعاب گاز روستایی و شهری در استان بوشهر تعداد۱۲ هزار انشعاب آن مربوط به ۱۰ ماه امسال است.

حسینی با اشاره به اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشتراک‌پذیری مشترکان خانگی را در استان بوشهر تسریع بخشیده است، یادآورشد: امسال سهمیه در نظر گرفته شده برای نصب انشعاب ۴هزار مشترک به شرکت گاز استان بوشهر داده شده بود که با پیگیری و حمایت مسوولان شرکت ملی گاز این شمار به ۱۶هزار اشتراک افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از توافق انجام شده با بانک‌های ملت و تجارت برای پرداخت وام در اشتراک پذیری مشترکان خانگی در این استان خبر داد و ادامه داد: با توافق انجام شده به هر مشترک ۷۰۰هزار تومان وام با ارائه سفته اختصاص می‌باید که مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی در اولویت هستند.