دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: جامعه پزشکان مشهد در دیدار از مراحل اجرای طرح بزرگ میدان شهدای این شهر بر ضرورت ساخت یک مرکز درمانی در این طرح تاکید کردند. مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این دیدار با تقدیر از مدیریت و زمانبندی مناسب این پروژه شهری گفت: همان طور که در نظر گرفتن مسایل امنیتی و استقرار نیروهایی مانند آتش نشانی و پلیس در کلان پروژه‌ها اهمیت دارد، پیش‌بینی مرکز درمانی، بهداشتی نیز متناسب با نیاز جمعیتی آن منطقه لازم است در دستور کار قرار گیرد.

عباس شاپوری مقدم، طرح میدان شهدا را پروژه‌ای موفق در حل مشکل ترافیک درگاه ورود به حرم مطهر دانست و اضافه کرد: البته این طرح باید در ابعاد مختلف بافت شهری گسترش یابد تا مشکل عدم تناسب بافت‌های شهری مرتفع شود.

مرضیه چاووشی، پزشک عمومی نیز با تاکید بر چشم‌انداز فوق العاده این طرح در آینده افزود: این طرح با در نظر گرفتن نیازهای اجتماعی، ترافیکی و گردشگری به طرحی برجسته و در خور شان مشهد تبدیل شده است.

وی با اشاره به حضور زائران، کسبه و مجاوران در حلقه مرکزی میدان شهدا ادامه داد: نیاز به یک مرکز درمانی شبانه روزی که در گذشته نیز در میدان شهدا وجود داشت به منظور ارائه خدمات اولیه به زائران و گردشگران احساس می‌شود.

سید جواد زمانیه، دندانپزشک نیز با استقبال از حضور اقشار مختلف در طرح بزرگ میدان شهدا، با مناسب دانستن مکانی در قالب درمانگاه شبانه روزی و یک مرکز درمانی گفت: محور صاحب‌الزمان می‌تواند مکانی مناسب برای احداث ساختمان پزشکان باشد.

مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدا نیز در این دیدار با بیان جزئیات اولیه گفت: این طرح از ۵۵ ریز طرح تشکیل شده که همواره در مرکز تردد، عبور و مرور و ترافیک شهر در حال اجرا است.

مهندس ابوالفضل افشاری با اشاره به پیش‌بینی‌های مختلف در طرح برای کاهش حجم ترافیک و سهولت دسترسی شهروندان ادامه داد: ایجاد ۱۶ پل عابرپیاده به منظور جلوگیری از تداخل حرکت پیاده و سواره و عبور ۳ خط قطار شهری از محور میدان شهدا، از جمله اقداماتی است که این میدان را به نقطه‌ای کم نظیر در حمل و نقل درون شهری مبدل خواهد کرد.

وی با یادآوری وسعت طرح در مقیاس ۳۰ هکتار و امکان افزایش آن در آینده‌ای نزدیک افزود: هم‌اکنون در زمینه تملک بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داریم، این در حالی است که۷۰درصد پروژه‌ها در حال اجرا و ۳۰ درصد آن که غالبا پروژه‌های عام‌المنفعه می‌باشد، به بهره‌برداری رسیده است.