دنیای اقتصاد - اصفهان - راعی : سهام ذوب‌آهن اصفهان، ۲۶ دی‌ماه در بورس پذیرش می‌شود. دکتر غلامی، معاون آماده‌سازی و اصلاح ساختار بنـگاه‌ها و عضو هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی کشور در نشستی با مدیر پذیرش شرکت بورس و مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان که به منظور بررسی آخرین وضعیت ذوب‌آهن برای ورود به بورس برگزار شد، با اشاره به توانمندی‌ها و مزیت‌های نسبی ذوب‌آهن برای ورود به بورس گفت: خوشبختانه علاقه‌مندی مسوولان این شرکت را برای عرضه سهام ذوب‌آهن در بورس، دیدیم و تاریخ ۲۶ دی‌ماه برای پذیرش در بورس در نظر گرفته شده است که در مرحله اول ۵ درصد سهام آن به عنوان کشف قیمت در مرحله اولیه به بازار عرضه می‌شود. وی افزود: توانمندی و مزیت‌های نسبی که ذوب‌آهن در راستای حذف یارانه از آن برخوردار است، اثر مثبتی در بهای تمام شده سهام این شرکت خواهد داشت، زیرا حذف یارانه به خاطر فرآیند تولید و بازیافت انرژی در این شرکت اثر کمی به‌دنبال دارد و این نکته مثبت برای خریداران سهام بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص اموری همچون وضعیت صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و زمین‌های ذوب‌آهن نیز گفت: برای اجرایی کردن جزء «ر» بند ۷ قانون بودجه کل کشور توافقنامه‌ای برای ادغام صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با سازمان تامین اجتماعی تنظیم شده و برای هیات دولت ارسال گردیده و در اولین فرصت به تصویب هیات وزیران رسیده و اجرایی خواهد شد.

وی گفت: با ادغام این صندوق به سازمان تامین اجتماعی و ارائه راهکارهای لازم، پرداخت‌ها از طریق این سازمان انجام می‌شود.

عضو هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: زمین‌های مازاد شرکت‌ها که در سودآوری تاثیری ندارند، براساس قانون به قیمت پایه سهم اضافه می‌شود.