دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: مصرف فرآورده‌های نفتی شامل بنزین معمولی و سوپر، نفت گاز و نفت سفید، از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در استان گیلان کاهش یافت. طبق آمار ارائه شده از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان، از ابتدای آغاز طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، تا ۸ دی‌ماه سال‌جاری مجموعا ۲۱ میلیون و ۹۳۹ هزار لیتر بنزین اعم از معمولی و سوپر در استان گیلان مصرف شده که نسبت به ۱۰ روز مشابه ماه گذشته، ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حسین کرد، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با اعلام این خبر گفت: نفت گاز با مصرف ۱۴ میلیون و ۲۸۷ هزار لیتر در این مدت، ۶ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه ماه قبل نشان می‌دهد.

وی افزود: نفت سفید نیز با مصرف ۷ میلیون و ۳۳۸ هزار لیتر با کاهش ۲۵ درصدی در مدت زمان یاد شده مواجه بوده است. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان ادامه داد: در ۹ ماه سال‌جاری، مجموعا یک میلیارد و ۴۳۳ هزار و ۶۶۰ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی اعم از بنزین معمولی و سوپر، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره و نفت گاز نیروگاه در استان به مصرف رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۱۰درصد کاهش داشته است.

کرد در پایان خاطرنشان کرد:در ۹ ماه ابتدای سال‌جاری، ۶۵۵ میلیون و ۲۱۲هزار لیتر بنزین معمولی و سوپر با کاهش ۴درصد،۲۲۱ میلیون و ۸۱۹ هزار لیتر نفت سفید با کاهش ۱۴ درصد و ۴۲۶ میلیون و ۶۵۵ هزار لیتر نفت گاز، بدون کاهش چشمگیر نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در استان گیلان بوده است.