دنیای اقتصاد- بیرجند- محمد قربانی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: تا پایان امسال حدود ۷۰ روستا وشهرک روستایی در استان از نعمت برق برخوردار خواهند شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی؛ مهندس محمد علی ضامن در دیدار از طرح‌های برق رسانی روستایی استان اعتبار این طرح‌ها را حدود ۴۰میلیاردریال اعلام کرد وافزود: این میزان اعتبار از منابع داخلی شرکت توانیر و منابع عمرانی استان تامین شده است.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری ازاین طرح‌ها یک هزار و ۱۳۵ خانوار از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: این روستاها در تمامی شهرستان‌های استان پراکنده شده‌اند که با توجه به عمق محرومیت در برخی شهرستان‌ها، تعداد بیشتری روستا در حال برق‌رسانی است.

مهندس ضامن اظهار کرد: در حال حاضر یک هزارو۲۸۷ روستای استان از نعمت برق برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۳۷۶ روستای استان فاقد برق است، خاطرنشان کرد: در تعداد زیادی از این روستاها کمتر از ۵ خانوار سکونت دارندکه با توجه به فاصله زیادی که با شبکه برق دارند از طریق شبکه امکان برق رسانی به آنها وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار از طریق انرژی خورشیدی می‌توانند از نعمت برق برخوردار شوند.

وی همچنین افزود: متوسط هزینه تامین برق هر خانوار از طریق انرژی خورشیدی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان برآورد می‌شود.

وی تعداد روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان را ۵۳ روستا عنوان کرد وگفت: حدود ۴۰ درصد این روستاها در برنامه برق‌رسانی سال جاری قرار دارند.