دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: استاندار هرمزگان گفت:گسترش زیرساخت‌ها و فضاهای فرهنگی استان را در آستانه یک جهش فرهنگی قرار داده که نهادینه شدن مطالعه نیز می‌تواند این روند را تسریع کند. حسین‌هاشمی تختی در مراسم گشایش هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان و یکصد و هفتاد و هشتمین نمایشگاه کتاب استانی افزود: اهمیت دادن به کتاب علاوه بر واکسینه کردن جامعه در مقابل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موجب شکوفایی و پویایی در زمینه‌های مختلف نیز می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: استقبال ۷۵۰ناشر معتبر از حضور در نمایشگاه کتاب هرمزگان نشانه بالندگی و حرکت آن به سمت تبدیل شدن به یک قطب فرهنگی است. همایون امیرزاده ادامه داد: در ۴۳۰ غرفه این نمایشگاه بیش از هفت میلیون جلد کتاب در قالب ۷۰هزار عنوان به‌وسیله ناشران به علاقه‌مندان عرضه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: استقبال گسترده مردم فرهنگ دوست هرمزگان از سه نمایشگاه متوالی سه‌ سال گذشته ،موجب افزایش اشتیاق ناشران برای حضور در استان شده است.

به گفته این مدیرفرهنگی استمرار نمایشگاه‌های کتاب در هرمزگان در افزایش سرانه مطالعه استان بسیار موثر بوده و در شرایطی که میانگین کشوری مطالعه ۱۵دقیقه در روز است، در هرمزگان سرانه مطالعه افراد باسواد ۲۱دقیقه و ۱۸ثانیه است.

امیرزاده یادآور شد:با توجه به فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای در حال احداث، قطعا نیمه دوم سال آینده شاهد موج جدید بهره‌برداری از این فضاها خواهیم بود.