دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: با حضور وزیر مسکن و شهرسازی، ۱۵۵۰ واحد مسکن مهر در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها شامل پروژه ۲۴۰ و ۳۴۸ واحدی تعاونی مسکن آموزش و پرورش ناحیه یک‌، ۱۲۰واحدی فرهنگیان ناحیه سه‌، ۵۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده و ۳۴۲ واحد خودمالک هستند.

علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون۷/۱ میلیون واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است، گفت: از این تعداد یک میلیون واحد آن در شهرها، ۶۰۰ هزار واحد در روستاها و ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده است. وی در ادامه با رد این موضوع که تسهیلات مسکن مهر سبب ایجاد تورم در جامعه می‌شود، گفت: رقم تسهیلاتی که تا به امروز برای مسکن مهر پرداخت شده خیلی بیشتر از سال گذشته است، اما شاهدیم که نرخ تورم کاهش یافته است، از این رو تسهیلاتی که با فرمول دولت به مسکن مهر پرداخت می‌شود، حتی اثر ضدتورمی ‌دارد.

نیکزاد در ادامه روند پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر استان کرمانشاه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسوولان این استان با اعتقاد برای پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر تلاش می‌کنند و بدون شک در آینده نزدیک کرمانشاه جزء موفق‌ترین استان‌ها در مسکن مهر خواهد بود.استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: باید اذعان کنیم که عزم دولت نهم و دهم بر ایجاد تحول در همه بخش‌ها از جمله مسکن و اشتغال و... است.

هاشمی‌افزود: روزی برخی به طرح مسکن مهر انتقاد می‌کردند، اما امروز شاهدیم این طرح به نتیجه رسیده و هر روز بخشی از پروژه‌های این طرح در سراسر کشور افتتاح می‌شوند. استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در استان کرمانشاه، گفت: اجرای مسکن مهر در استان دیر شروع شد و در ابتدا پیشرفت پروژه‌ها کند بود، اما اکنون این پروژه‌ها از سرعت قابل قبولی برخوردار شده‌اند و با مساعدت مسوولان مربوطه خواهیم توانست به جایگاه بهتری برسیم.

مهندس حبیب اله چاغروندی‌، رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه نیز ابراز امیدواری کرد تا تابستان سال ۱۳۹۰ ساخت تمام واحدهای مسکن مهر در حال احداث استان به اتمام برسند.