دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدا در جلسه بررسی پیشرفت کار در طرح‌های اجرایی که با حضور مدیران، مهندسان و کارکنان مجموعه طرح بزرگ میدان شهدا برگزار شد، بر اهمیت تاثیرگذاری هر فرد در این پروژه عظیم با وسعت ۳۰ هکتار تاکید کرد و گفت: شرح وظیفه اصلی هر کدام از افرادی که به نوعی در این طرح ملی مشغول به کار هستند، کمک به اجرای طرح در بهترین کیفیت و کمترین زمان ممکن است. مهندس ابوالفضل افشاری با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت پیشرفت در بخش تملک، تامین منابع مالی و اجرا بسیار مناسب است، ادامه داد: پیشرفت تملک در دو ماه اخیر رضایت بخش بوده، اما تملک در کلان پروژه‌های شهری به یک جدول شبیه است که خانه‌های ابتدای آن به سرعت پر می‌شود، اما چند خانه باقی مانده زمان و تمرکز بیشتری لازم دارد، ما نیز در موضوع تملک در آخرین مراحل قرار گرفته‌ایم.

وی با ابراز خرسندی از تحویل زمین پارکینگ توحید که پیش از این مشکلاتی برای طرح بزرگ میدان شهدا ایجاد کرده بود، گفت: تحصیل حریم محدوده یک هکتاری انبار قند و شکر به نتیجه رسید، به طوری که توافق و تعهدات تا مرحله قرارداد پیش رفته و با تایید طرح نهایی، تخریب و خاک‌برداری برای اجرای این پارکینگ بزرگ شهری آغاز خواهد شد.

افشاری با اشاره به اینکه اوراق مشارکت مرحله ششم طرح بزرگ میدان شهدا در سال جاری منتشر خواهد شد، اظهار کرد: به دلیل موفقیت‌های طرح بزرگ میدان شهدا در بازسازی و نوسازی بخش مهمی از بافت فرسوده مرکز شهر، افزایش مساحت طرح تا ۶ برابر محدوده فعلی در دست بررسی است.

معاون طرح و اجرای این طرح نیز در این جلسه با بیان اینکه دو راهبرد اصلی این طرح تقویت مدنیت و کنترل ترافیک در مرکز شهر پایه‌ریزی شده است، گفت: تاکنون هر پروژه‌ای که به بهره‌برداری رسیده مختص نیاز‌های عمومی بوده و سهم اجرای پروژه‌های انتفاعی بسیار ناچیز است.

مهندس علی‌اکبر مددی ادامه داد: با افتتاح محور صاحب‌الزمان ۹۰ تا ۹۵ درصد برنامه‌ریزی ترافیکی محدوده میدان شهدا محقق شد و پروژه ترافیک این طرح تا پایان سال تقریبا تکمیل خواهد شد.

همچنین غلامرضا قاسمی، معاون املاک طرح نیز با یادآوری اینکه مساحت اولیه طرح ۲۴ هکتار مقرر شده بود، گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد از آن تحصیل حریم شده و در صورت ادامه همکاری مالکان که همیشه به این طرح ملی لطف داشتند تا پایان سال میزان تملک طرح به ۱۰۰ درصد رسیده و کامل خواهد شد.سید محمد عنبری، مدیر مالی طرح بزرگ میدان شهدا نیز با بیان اینکه برای انتشار اوراق مشارکت در سال جاری فعال‌تر از همیشه وارد عمل می‌شویم، افزود: مرحله ششم آخرین مرحله‌ای است که طرح میدان شهدا اقدام به انتشار اوراق مشارکت می‌کند و پس از این برای واگذاری‌ها و فروش املاک برنامه‌ریزی خواهیم کرد.