دنیای اقتصاد - اصفهان - بتول فتاحی: در جلسه‌ مشترک مدیران عامل و کارشناسان فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان بر لزوم همکاری بیشتر دو شرکت، حمایت از صنایع پایین‌دستی و بومی‌سازی صنعت فولاد کشور تاکید شد. در این جلسه دکتر براتی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان هدف از برگزاری این گونه جلسات را ارتباط و تعامل بیشتر این دو شرکت در زمینه‌های خرید، فروش، تامین مواد اولیه، تولید و بومی سازی و استفاده از توانمندی‌های داخلی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در هر دو مجموعه بزرگ صنعتی، مدیران و کارشناسان توانمند و با تجربه و لایقی وجود دارند که می‌توانند کمک‌های بزرگی را برای صنعت کشور داشته باشند.

دکتر براتی نقش و آثار ذوب‌آهن اصفهان در عرصه‌های مختلف صنعتی و تربیت نیروی انسانی توانمند را برای صنعت کشور یادآور شد و گفت: با توجه به قدمت ذوب‌آهن، آثار حضور این واحد بزرگ صنعتی در واحدهای مختلف صنعتی دیگر در سطح کشور مشهود است و بسیاری از مدیران و کارشناسان صنعت کشور حداقل مدت زمانی را در این شرکت طی کرده‌اند.

در ادامه دکتر سمیعی‌نژاد، مدیر عامل مجتمع فولادمبارکه گفت: ذوب‌آهن اصفهان از شرکت‌های مادر و تخصصی کشور است که با مجتمع فولادمبارکه، قطب اول فولاد کشور را در اصفهان به خود اختصاص داده‌اند.

وی نقش این دو واحد بزرگ صنعتی را در کشور یادآور شد و تصریح کرد: توسعه‌های کشور مدیون این دو واحد بزرگ صنعتی است؛ بنابراین هماهنگی این دو واحد صنعتی برای تحقق سیاستگذاری‌های کلان در سطح منطقه، استان و کشور بسیار مهم است.وی با ابراز خوشحالی از برگزاری جلسات مشترک مدیران و کارشناسان این دو واحد صنعتی گفت: در راستای تحقق سیاست تدوین شده در دولت نهم و براساس برنامه پنجم توسعه، انجام طرح‌ها و برنامه‌های توسعه این دو مجموعه بزرگ باید با جدیت و تعامل و همکاری یکدیگر دنبال شود تا استان اصفهان همچنان بتواند سهم ۷۰ درصدی تولید فولاد کشور را برای خود حفظ کند. وی حمایت از صنایع پایین دستی را در راستای بومی‌سازی مورد تاکید قرار داد.