دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک‌رفتار: استاندار آذربایجان شرقی با چشمگیر دانستن پیشرفت‌های صورت گرفته در طرح مسکن مهر شهر جدید سهند به وعده مسوولان مبنی بر تحویل ۵۴۰۰ واحد مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر شهر سهند دومین پروژه مسکن مهر در استان آذربایجان شرقی است که تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمد علیرضا بیگی در جلسه شورای مسکن استان طراحی و اجرای مبلمان شهری پروژه مسکن مهر را موضوعی مهم عنوان کرد و بر عملیاتی شدن آن توسط شهرداری شهر سهند تا قبل از پایان احداث این پروژه تاکید کرد.

دکتر بیگی با تاکید بر تسریع احداث واحدهای مسکونی مهر در شهر سهند از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست با توجه به فصل کار و تغییرات آب و هوایی اقدامات لازم برای تسریع امر را انجام دهند.

وی با مناسب عنوان کردن روند ارائه تسهیلات بانکی از مدیریت بانک مسکن استان تقدیر کرد و پیشرفت‌های پروژه مسکن مهر و نیز رضایت انبوه سازان را نشانه عزم جدی مسوولان بانک در تحقق این پروژه عظیم دانست.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در مورد اتوبان ۲۲ کیلومتری تبریز - سهند به توافقنامه استانداری با وزارت راه و ترابری اشاره کرد و از بهره‌برداری آن تا سال آینده خبر داد.

دکتر بیگی گفت: قسمتی از این اتوبان که مربوط به سازمان مسکن و شهرسازی است، طبق روال در ۱۱ کیلومتر احداث می‌شود و ۱۱ کیلومتر باقیمانده نیز با همکاری استانداری و وزارت راه با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

براساس این گزارش برای ساخت واحدهای مسکونی مهر شهر سهند تبریز تاکنون ۲۷۴ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شده و ۴۸ انبوه ساز مجرب استان در احداث این پروژه مشارکت دارند.

با افتتاح فاز ۵۴ هکتاری پروژه تا پایان سال‌جاری فاز دوم نیز در زمینی به وسعت ۲۵۰ هکتار تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که در این مرحله هم ۱۴۰۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد اداره کل گاز استان انشعابات گاز واحدهای مسکن مهر را تا ورودی بلوک‌های مسکونی سریعا انجام دهد، شورای مسکن نیز سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد حق بیمه ساختمان‌های مسکونی را براساس متراژ هر واحد به طور مجزا محاسبه کند و نسبت به عودت حق بیمه‌های اضافی اخذ شده اقدام کند.