دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه با حضور معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی در اهواز افتتاح شد. معاون وزیر امور خارجه در این مراسم، هدف از افتتاح این نمایندگی را وجود پروازهای خارجی در اهواز و ضرورت ارائه خدمات ویزایی به اتباع خارجی، وجود پتانسیل‌های اقتصادی و امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه صادرات غیرنفتی به عراق و رسیدگی به مسائل، مشکلات و امور زائران ایرانی عتبات عالیات از طریق برقراری ارتباط با کنسولگری‌های ایران در بصره، کربلا و نجف و سفارت کشورمان در بغداد عنوان کرد.

حسن قشقاوی، رسیدگی به امور خوزستانی‌های مقیم خارج از کشور و فراهم کردن بستر لازم برای ارتباط با زادگاه خود و امکان سنجی سرمایه‌گذاری آنان در استان را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.

معاون وزیر امورخارجه در امور ایرانیان، تقویت صادرات غیرنفتی، همکاری با سرکنسولگری عراق در خوزستان و نیز سرکنسول‌های ایران در بصره، نجف و بغداد، تلاش برای فعالیت‌های بین‌المللی و عقد خواهرخواندگی خوزستان با دیگر کشورها، برگزاری همایش‌هایی با حضور خوزستانی‌های مقیم خارج، فراهم‌کردن زمینه سفر سفرای خارجی به خوزستان و بازدید از توانمندی‌های این استان در همه زمینه‌ها، تسهیل امور گردشگران و دعوت از توریست‌های خارجی را از دیگر اختیارات دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دفتر اهواز به عنوان چهاردهمین نمایندگی این وزارتخانه محسوب می شود، اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال، نمایندگی وزارت خارجه در ایلام افتتاح شود و نمایندگی کرمانشاه نیز پس از ۱۲ سال مجددا بازگشایی شود.

معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، مجلس و ایرانیان همچنین در ادامه ضمن اعلام آمادگی وزارت متبوع خود مبنی بر رفع مشکلات صادرات استان از طریق دیپلماسی و گفت‌وگو‌های سیاسی اذعان کرد: وجود دو مرز زمینی شلمچه و چزابه در خوزستان فرصتی طلایی برای افزایش حجم صادرات غیرنفتی به عراق و اعزام زائران عتبات عالیات است.