دنیای اقتصاد - بجنورد - جواد آگاهی: برای توسعه شهرستان اسفراین ۱۱۵طرح در قالب طرح‌های سفر سوم هیات دولت به خراسان شمالی مصوب شد. فرماندار شهرستان اسفراین با بیان این مطلب گفت: از این تعداد مصوبه ۱۸مورد خاص اسفراین و ۹۷مصوبه دیگر بین استان و این شهرستان مشترک است.

محمد محمدزاده افزود: از جمله مهم‌ترین این مصوبه‌ها می‌توان به احداث راه‌آهن بجنورد- اسفراین اشاره کرد که در سال‌جاری اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است. وی اظهار کرد: این راه آهن به طول ۱۲۰ کیلومتر و مخصوص حمل مسافر و بار است که مدت اتمام و بهره‌برداری آن تا سال ۱۳۹۲پیش‌بینی شده است.

وی احداث راه‌ بام - اسفراین با ۳۸کیلومتر و اعتبار اولیه ۱۴۰میلیارد ریال و۴ بانده شدن راه بجنورد-اسفراین را از دیگر مصوبات عنوان کرد و گفت: برای ۴ بانده کردن راه بجنورد-اسفراین امسال ۱۸میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با این میزان اعتبار ۱۰ کیلومتر از این مسیر عملیاتی می‌شود.

وی دیگر طرح‌های تصویب شده برای این شهرستان را احداث دو استخر سرپوشیده ،ساخت فاز دوم گاز بجنورد- اسفراین، تکمیل زیرساخت‌های پارک‌های ملی سالوک و ساریگل ، تامین اعتبار برای فاز سه و چهار سد بیدواز، گازرسانی به ۴۰ روستا و تجهیز مرکز فرهنگی دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی و... عنوان کرد.