گام سوم دولت برای توسعه قزوین با 200مصوبه

دنیای اقتصاد - رییس جمهور و هیات دولت در دور سوم سفرهای استانی و در هفتادو هشتمین سفر به استان قزوین سفر کردند. سفر به این استان در حالی صورت گرفت که به گفته احمد عجم، استاندار قزوین، بیش از ۹۰ درصد از مصوبات سفر اول هیات دولت به استان قزوین اجرایی شده و بسیاری از آنها به بهره‌برداری رسیده ‌و‌ با گذشت ۱۸ ماه از سفر دوم هیات دولت به این استان، بیش از ۶۰ درصد از این مصوبات نیز اجرایی شده است.

دکتر محمود احمدی نژاد ، رییس جمهور در بدو ورود به استان قزوین با بیان اینکه قزوین قطعه درخشانی از هویت و تاریخ ملت ایران است، گفت: بخش مهمی از میراث فرهنگی و اعتقادی و اندیشه‌های حکومت ایران در قزوین شکل گرفته و تجربه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین رییس‌جمهور با بیان اینکه معماری و هنر قوی، رفتار و اعتقادات قوی اسلام ناب علوی‌ در سرزمین قزوین موج می‌زند، خاطرنشان کرد: مردم قزوین در طول تاریخ و انقلاب همیشه پیام‌آور ایمان، ‌مقاومت و ایستادگی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: علما و اندیشمندان بزرگ از قزوین برخاسته‌اند که همگی آنها دراندیشه اسلام ناب بودند.

بر اساس این گزارش، هفتاد و هشتمین جلسه استانی هیات دولت نیز در این استان به ریاست محمود احمدی‌نژاد تشکیل شد و در این جلسه برای ارتقا و پیشرفت و آبادانی استان قزوین ۲۰۰ مصوبه جدید اتخاذ شد.

معاون اول رییس جمهور در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تصویب ۲۰۰ پیشنهاد به منظور توسعه و آبادانی در هیات دولت دستاورد سومین سفر رییس جمهور به استان قزوین است.

محمد رضا رحیمی گفت:‌ مجموع اعتبارات بخش فرهنگی این مصوبات ۱۰۲ میلیارد تومان بود که با دستور رییس جمهور این مبلغ به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که در مدت پنج سال هزینه خواهد شد.

رحیمی یادآور شد: اختصاص ۵۳ میلیارد ریال برای کمک به فعالیت‌های قرآنی، تجهیز و مرمت بناهای تاریخی، اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع توانبخشی جانبازان، تکمیل مزار شهدای قزوین و بازسازی مزار شهدا در پنج شهرستان، تامین اعتبار برای ایجاد زیر ساخت در مناطق گردشگری، تجهیز ۲۰ خانه فرهنگ دیجیتال، احداث دریاچه مصنوعی، سالن چوگان قزوین و تکمیل استخر در آبیک، اختصاص ۵۹۲ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های تعاونی فراگیر ملی و سرمایه در گردش فارغ التحصیلان، ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت تاسیسات گردشگری، ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اجرای طرح‌های خود اشتغالی کمیته امداد و بهزیستی، ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین واحدهای مسکونی نیازمندان شهری، ساخت یک هزار واحد مسکونی برای نیازمندان، تامین ۴۴ میلیارد ریال برای تهیه دو هزار و ۵۰۰ فقره جهیزیه، سه میلیارد ریال برای تامین وسایل ورزشی مجموعه کارگران، احداث خانه فرش استان، استمهال بدهی باغداران خسارت دیده تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، ۵۰ میلیارد ریال برای زیر ساخت شهرک دانشگاهی آبیک، ۵۵۵ میلیاردریال برای نوسازی ناوگان باری و مسافربری فرسوده و ۶۲۳ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های مربوط به خدمات شهری و کمک به دهیاری‌ها، از مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به استان قزوین است.

معاون اول رییس جمهور یادآور شد: همچنین به منظور اجرای طرح متروی هشتگرد به قزوین نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال و ۵۵ میلیارد ریال برای راه‌های روستایی الموت در بخش راه اختصاص یافته است.

به گفته رحیمی، اختصاص دو هزار میلیارد ریال برای بازسازی صنایع استان، ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح باغات انگور تاکستان، ۲۰۰ میلیارد ریال برای کارگاه‌های صنایع کوچک تبدیلی، ۱۰۰ میلیارد ریال برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی، ۵۴ میلیارد ریال عملیات آبخیزداری، گازرسانی به ۵۰ روستا، جایگزینی دو هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات فرسوده با نو و تامین اعتبار شهرک‌های صنعتی شماره دو قزوین و حکیمیه، از دیگر مصوبات سفر سوم است.

وی در ادامه گفت: در بخش آب، آموزش و بهداشت هم انتقال آب شاهرود به قزوین، ارتقای دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، ۴۲ میلیارد ریال برای خرید آمبولانس، ساخت خوابگاه، اردوگاه، آزمایشگاه آسیب‌شناسی، ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل ساختمان پیام نور الوند و آوج، ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تجهیز ۱۰۰ مدرسه به کارگاه و ساخت بیمارستان ۶۲ تختخوابی محمدیه،‌ از مهم‌ترین مصوبات این سفر است.