دنیای اقتصاد - اصفهان - بتول فتاحی: لایحه برنامه پنج ساله شهراصفهان با عنوان اصفهان ۹۵ با رویکرد استراتژیک توسط شهردار اصفهان تقدیم شورای اسلامی شهر شد. شهردار اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه این کلانشهر در بین شهرهای کشور دارای سابقه بیشتری در زمینه برنامه ریزی است، اذعان کرد: برنامه اصفهان+۲۲، اصفهان ۸۵ و اصفهان ۹۰ از برنامه‌های پنج ساله قبلی شهرداری اصفهان است.

دکتر سیدمرتضی سقاییان‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه اصفهان ۹۵ در مدت ۲۰ ماه و با برگزاری ۴۵۰ جلسه و ۷۴۰۰ نفر ساعت کار تدوین شده است، افزود: با تلاش بی‌وقفه کارشناسان برنامه‌ریزی در شهرداری اصفهان و استفاده از نظرات نخبگان شهر و برگزاری جلسات متراکم مدیریتی فعالیت کاملی در حوزه برنامه‌ریزی انجام شده و در این راستا برنامه اصفهان ۹۵ با رویکرد استراتژیک تدوین و برای بررسی به شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیم شد.

وی با تاکید بر اینکه تدوین برنامه‌های میان مدت از جمله برنامه اصفهان ۹۵ نیاز به اسناد بالادستی و اهداف دراز مدت دارد، گفت: به همین علت تدوین سند چشم‌انداز شهر اصفهان در افق ۱۴۰۴ طبق اسناد چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تدوین برنامه پنجم توسعه کشور و دیگر اسناد بالادستی است.

وی اهداف کلان شهرداری در قالب برنامه اصفهان را در ۱۲ بخش عنوان و تصریح کرد: چشم‌انداز تدوین شده وضعیت اصفهان را در سال ۱۴۰۴ تعریف می‌کند و برای دستیابی به این چشم‌انداز در نظر گرفتن رویه‌ها جهت نیل به آن نقاط ضعف و قدرت تهدیدها و فرصت‌های شهرداری شناسایی شده و اهداف کلان شهرداری در ۱۲بخش تدوین شده‌است.