دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: رییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان‌جنوبی روند پیشرفت طرح مسکن مهر در استان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷هزار و ۶۶۴ نفر در استان متقاضی مسکن مهر هستند که تاکنون برای ۱۴هزار و۵۲۹ واحد قرارداد ساخت تنظیم شده است. مهندس محمود محسن‌زاده با اشاره به افزایش میزان صدور پروانه افزود: پروانه ساخت ۱۵هزار و۹۱۴ واحد مسکن مهر در استان اخذ شده است.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان‌جنوبی در ادامه از مساعدت ویژه مدیریت امور شعب و کارکنان بانک مسکن استان در پرداخت تسهیلات مسکن مهر قدردانی کرد و یادآور شد: تاکنون حدود ۱۱هزار و۳۴۷ واحد تسهیلات آماده‌سازی دریافت کرده اند.

مهندس محسن زاده در ادامه با بیان اینکه ۵۱ تعاونی مسکن مهر در طرح ۴۶ هکتاری دهلکوه درحال فعالیت هستند، گفت: برای حدود ۴هزار و۹۵۴ واحد در فاز ۱ و ۲ این طرح زمین اختصاص یافته است.

وی ادامه داد:۴۶ تعاونی مسکن مهر نیز در سایت اداری فعالیت می کنند که توسط این تعاونی‌ها ۱۲۰۰ واحد مسکونی ساخته می‌شود.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان‌جنوبی در خصوص واگذاری واحدهای مسکن مهر گروهی نیز گفت: ساخت این واحدها با همه امکانات از مهرماه سال‌جاری آغاز شده و امید است در سال آینده تحویل متقاضیان شود.

وی زیربنای این واحدها را ۷۵مترمربع عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا قرارداد ساخت ۲هزار و ۴۰ واحد با انبوه‌سازان استان منعقد شده است. وی تصریح کرد: برای ساخت هر واحد سهم آورده متقاضی ۶۰میلیون ریال و۲۵۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.