دنیای اقتصاد - بوشهر: عملیات اجرایی ۳۲۰ واحد مسکونی ایثارگران و خیرین مسکن ساز در مراسمی با حضور مسوولان استان بوشهر در شهرستان دشتی آغاز شد. رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان بوشهر در این مراسم گفت: امروز عملیات اجرایی ۱۹۲ واحد مسکونی برای ایثارگران شامل خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و بسیجیان فعال شروع می‌شود که این واحدها در ۱۶ بلوک ۱۲ واحدی است که بلوک‌ها در چهار طبقه و در هرطبقه سه واحد ساخته می‌شود.وی افزود: تمام این بلوک‌ها دارای آسانسور و پارکینگ در محوطه‌های جداگانه است و هر واحد بین ۷۵ تا ۹۰

متر مربع زیربنا خواهد داشت. علی مقاتلی افزود: اجرای این واحدها به صورت صنعتی خواهد بود و اسکلت سازه‌ها با پیچ‌ومهره متصل می‌شود و دیوارها از تری دی پانل، سقف پلاستوفوم و در و پنجره از یوپی‌وی سی و از معماری اسلامی ایرانی در طراحی آنها استفاده شده است.

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان بوشهر نیز گفت: همچنین عملیات اجرایی ۱۲۸واحد مسکونی از طرف خیرین مسکن ساز برای اقشار محروم و فاقد مسکن نیز آغاز شد که برای هر واحد ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات در نظرگرفته شده است و هر واحد بین ۷۵ تا ۹۰ مترمربع زیربنا دارد.

حسین شهبازی افزود: در مجموع ۱۲۰ هزار مترمربع فضا برای ساخت مسکن توسط خیرین اختصاص یافته که علاوه بر احداث مسکن‌، فضا برای پارک، مسجد و مدرسه و اماکن عمومی و بازار پیش‌بینی شده و آماده اجرا است.

وی اضافه کرد: این واحد‌ها نیز به صورت صنعتی ساخته و سعی می‌شود حداکثر یک ساله به پایان رسیده و آماده واگذاری به افراد شود.