دنیای اقتصاد - اصفهان - علی راعی: معاون وزیر نفت در توسعه منابع انسانی و مدیریت با اشاره به سابقه ۱۰۱ ساله صنعت نفت در کشور اظهار کرد : این مدت فعالیت، باید ما را به طور کامل از لحاظ تکنولوژی خودکفا کند، بنابراین لازم است با همکاری بیشتر، پروژه‌های عظیم نفتی را به بهره‌برداری برسانیم و از آنجا که شرکت پالایش نفت اصفهان از نظر تولید فرآورده‌های نفتی رتبه اول را به خود اختصاص داده‌است امیدواریم با حمایت وزارت نفت شاهد پیشرفت‌های بیشتر آن باشیم. دکتر میر محمد صادقی در جمع مدیرعامل و مسوولان شرکت پالایش نفت اصفهان، بر حمایت از صنایع داخلی تاکید و تصریح کرد: با این روش بازدهی سرمایه حتمی خواهد بود.

مهندس سیدمصطفی الهی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز با اشاره به فعالیت ۳۱ ساله این شرکت گفت: این واحد صنعتی تولید ۲۳ درصد فرآورده‌های مصرفی کشور را برعهده دارد که نشان‌دهنده نقش مهم آن در صنعت نفت است.

وی اظهار کرد: این شرکت ۱۵ درصد بنزین، ۱۳ درصد نفت سفید، ۳۲ درصد گازوئیل، ۳ درصد گاز مایع و ۱۷ درصد فرآورده‌های ویژه (خوراک شرکت‌های نفت سپاهان - نفت جی - صنایع شیمیایی ایران ،پتروشیمی اراک و اصفهان ودیگر صنایع) و ۲۰ درصد نفت کوره تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین توضیحاتی در مورد پروژه‌های بنزین‌سازی و بهینه‌سازی فرآیند شرکت ارائه کرد و گفت: پروژه بنزین سازی تاکنون ۶۶ درصد پیشرفت داشته که با اتمام آن، روزانه ۳ میلیون لیتر به بنزین تولیدی با اکتان (درجه آرام سوزی) بالای ۹۰اضافه خواهد شد و در نهایت با انجام طرح بهبود و بهینه سازی فرآیند، تولیدات شرکت افزایش یافته، ضمن اینکه تولید نفت کوره به صفر رسیده و در مقابل تولید فرآورده‌های مهمی همچون بنزین، گاز مایع، سوخت سبک و سنگین جت رشد دو برابری خواهد داشت.

الهی با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در صنعت نفت گفت: در حال حاضر شرکت پالایش نفت اصفهان به عنوان اولین شرکت پالایشی، ۶۵ درصد سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده و خوشبختانه عملکرد بسیار مطلوبی نیز داشته است.