دنیای افتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: شهردار کلانشهر تبریز از پرداخت وام ۲۵۰ میلیون ریالی ساخت و نوسازی مسکن در تبریز به متقاضیان، بدون مدت انتظار و سپرده‌گذاری با مشارکت شهرداری تبریز و مدیریت شعب بانک سپه خبر داد. مهندس علیرضا نوین با اعلام این مطلب همچنین از امضای تفاهم نامه اجرایی این طرح میان شهرداری تبریز و بانک سپه اطلاع داد و گفت: امضای این تفاهم‌نامه نخستین گام برای مقاوم‌سازی و احیای بافت‌های فرسوده شهری در راستای اجرای سیاست‌های دولت و نیز زمینه‌ساز توزیع عادلانه و امکانات در سطح کلانشهر تبریز خواهد بود.

وی یادآور شد: در قالب این طرح به متقاضیان، تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی با کارمزد ۱۲ درصد و مدت بازده ۱۵ ساله بدون سپرده‌گذاری اعطا خواهد شد.

شهردار تبریز در عین حال از شهرداری‌های مناطق ۱۰ گانه تبریز خواست در تسریع و تسهیل امورات شهروندان متقاضی اخذ این تسهیلات، همکاری‌های لازم را انجام دهند.

مهندس نوین از این تفاهم‌نامه به عنوان فرصتی برای توسعه و آبادانی زیربنای تبریز و مقاوم‌سازی ریشه‌ای در حوزه بافت‌های فرسوده یاد و خاطرنشان کرد: در هیچ برهه‌ای از زمان چنین فرصت و امکانی برای زیرسازی عمرانی و آبادانی برای احیای بافت فرسوده شهری در سطح کشور ایجاد نشده است و ما مصمم به اجرای موفق این طرح و اجرای مفاد تفاهم‌نامه مشترک میان شهرداری و بانک سپه هستیم.