دنیای‌اقتصاد- بوشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در شش ماه نخست امسال ۲میلیون و ۲۱هزار و ۶۴۰تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد. محمد راستاد افزود: از این میزان سهم کالاهای غیرنفتی یک میلیون و ۲۷۲هزار و ۱۰تن است که ۳۶درصد رشد دارد و مابقی نیز با ۱۵درصد رشد کالاهای نفتی است.

وی اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال، میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر ۷۷درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است. راستاد یادآور شد: در این مدت ۹۴هزار و ۳۰۳ تی ای یو کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد. این مقام مسوول اضافه کرد: باتوجه به ارتقای تجهیزات زیرساختی در بندر بوشهر از ابتدای سال گذشته تاکنون جهش خوبی در بخش کانتینر این بندر ایجاد شد و با نصب و راه اندازی ۲ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل‌های غول پیکر دروازه‌ای) که به تازگی توسط بخش خصوصی خریداری و وارد بندر شده اند این روند سرعت بیشتری نیز خواهد گرفت. راستاد همچنین به افزایش ۲۷درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر بوشهر اشاره کرد و افزود: در این مدت صادرات کالای غیرنفتی نیز از بندر بوشهر ۴۴درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از این صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است، گفت: در مجموع ۱۹۹هزار و ۱۴۴تن کالا از بندر بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: کشور کویت با ۱۲۱هزار و ۷۷۲تن رتبه نخست و کشور قطر با ۶۴هزار و ۹۶۸تن رتبه دوم را در پذیرش کالاهای صادراتی از استان بوشهر از آن خود کردند.