دنیای اقتصاد - اصفهان - راعی: تمام پارک‌ها و چهارراه‌های شهر اصفهان با استفاده از تجارب فرایبورگ به عنوان خواهر خوانده این شهر به انرژی خورشیدی مجهز می‌شود. شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی ـ گردشگری فراوانی در شهر اصفهان موجود بوده و همین ظرفیت‌ها بر اهمیت این شهر در جهان افزوده است، تصریح کرد: انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۰۶ پس از شهر مکه در همین راستا بوده و جاذبه‌های اصفهان به حدی است که تاکنون این شهر با ۱۲ شهر دنیا از جمله هرشیان، کوالالامپور، فرایبورگ، فلورانس، یاش، بارسلون، ایروان، کویت، ‌هاوانا، لاهور و سن پترزبورگ و شهر داکار سنگال خواهرخوانده است.

دکترسید مرتضی سقاییان نژاد ارتباط و مباحث فرهنگی را از مهم‌ترین ارکان خواهر خواندگی دانست و اذعان کرد: با ایجاد این ارتباط می‌توانیم روابط اقتصادی، فنی و علمی با شهرهایی که عقد خواهرخواندگی خوانده‌ایم را توسعه دهیم.

وی با تاکید بر تقویت ارتباطات شهرهای خواهرخوانده با اصفهان تصریح کرد: لازم است با توجه به پتانسیل‏های موجود در شهرهای خواهر خوانده، تجارب مباحث مدیریت شهری به خصوص شهرداری الکترونیک، انرژی‏های نو، علمی، اقتصادی و فرهنگی مبادله شود.

سقاییان نژاد، استفاده از تجارب کوالالامپور در زمینه شهرداری الکترونیک را نیز مهم دانست و گفت: مدیریت شهری اصفهان هوشمند کردن شهر و تبدیل شهرداری سنتی به الکترونیکی را در دستورکار خود قرارداده و در نظر دارد از تجارب خواهرخوانده‌ها در این خصوص استفاده کند.