دنیای اقتصاد - اصفهان - مرتضی راعی: همزمان با هفته دفاع مقدس تقاطع غیرهمسطح گردنه لاشتر(پادگان ۱۵ خرداد) و روکش آسفالت اصفهان- شهرضا واقع در مسیر ترانزیت اصفهان- شیراز به بهره‌برداری رسید. در این مراسم دکتر افندی‌زاده، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خدمتگزاری به مردم در جهت رفاه آنان را از اهداف مهم وزارت راه و ترابری دانست و گفت: اصفهان به لحاظ مرکزیت و محوریت ترانزیت کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و ۶ درصد راه‌های مهم کشور را در بر دارد. وی استان اصفهان را در زمینه ایمن‌سازی و رفع نقاط پر حادثه پیش‌قدم دانست.

دکتر افندی‌زاده از نصب دوربین‌های متعدد در سطح جاده‌های کشور و نقاط پر حادثه خبر داد و گفت: ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از عامل انسانی است که اگر مقررات رعایت شود کاهش سوانح رانندگی را در بر دارد.

مهندس هوشنگ عشایری ، مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان نیز هدف از انجام این پروژه را در راستای رفع نقاط پرحادثه، تسهیل در عبور و مرور جاده‌ای و کاهش تصادفات در محور ترانزیت اصفهان- شیراز و از اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد و گفت: این پروژه با راهسازی به طول ۳ کیلومتر و هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و طرفین بزرگراه را به هم متصل می‌کند که پیش از این امکان دور زدن خودروها مقدور نبود و مشکلاتی را در عبور و مرور در بر داشت. وی افزود: هر ساله شاهد تلفات متعدد در این مسیر بوده‌‌ایم که خوشبختانه با حمایت‌های مالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کمک‌های یگان ۱۵ خرداد این پروژه به همراه نصب یک دستگاه پل عابر پیاده در امتداد پادگان به بهره‌برداری رسید. مهندس عشایری همچنین در ادامه هدف از اجرای پروژه روکش آسفالت اصفهان- شهرضا را بهسازی محور ترانزیت اصفهان - شیراز عنوان کرد و گفت: طول این پروژه ۱۶ کیلومتر و عرض آن ۴/۷ متر با ضخامت ۱۲ سانتیمتر به صورت(۲ لایه) با حجم آسفالت ۲۹۰۰ تن می‌باشد که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰۰۰میلیون ریال به اتمام رسیده است.