دنیای‌اقتصاد - بوشهر: در مراسمی با حضور استاندار و شماری از مسوولان استان بوشهر نمایشگاه صنعت ساختمان، انبوه‌سازی، دکوراسیون و معماری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر گشایش یافت. استاندار بوشهر در این مراسم گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها در راستای رشد و تعالی استان امری ضروری و مهم است.

محمدحسین جهانبخش افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر استانی در حال توسعه است لازم است با توانمندی‌های سایر استان‌ها به منظور بهره‌گیری از آنها در راستای شتاب‌بخشی به توسعه خود آشنا شود. وی اظهار کرد: باید بتوانیم از توان تخصصی استان‌های دیگر استفاده کنیم و برگزاری این دست نمایشگاه‌ها موجب ورود ایده‌های نو به استان و الگوگیری جوانان و نخبگان بومی از این ایده‌ها می‌شود. جهانبخش در ارتباط با وضعیت نمایشگاه گفت: تنوع شرکت‌کنندگان در نمایشگاه کم بود و بیشتر غرفه‌داران از استان‌های شیراز و تهران شرکت کرده بودند. وی بیان کرد: باید تلاش شود شرکت‌های بیشتری با محصولات متنوع‌تری در نمایشگاه‌ها شرکت کنند تا از این مسیر با جذب بازدیدکنندگان و خریداران زمینه رشد استان بوشهر فراهم شود. جهانبخش اضافه کرد: فضای کنونی که برای نمایشگاه دائمی استان بوشهر در نظر گرفته شده محدود است و در شان این استان نیست و باید با جذب مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی زمینه توسعه محل نمایشگاه را فراهم کنیم. وی گفت: در کنار کمبود فضای نمایشگاهی، کمبود فضاهای اقامتی برای اسکان و اقامت غرفه‌دارانی که برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف در استان بوشهر حضور می‌یابند، نیز مشکل‌ساز شده است. استاندار بوشهر گفت: باتوجه به ظرفیت‌های این استان و روند رو به رشد آن، حداقل به دو برابر فضای موجود نمایشگاه دائمی کنونی به فضای نمایشگاهی نیاز داریم و امیدواریم با اختصاص اعتبار از محل اعتبارات استانی و سفر سوم رییس‌جمهوری بتوانیم فضای مناسبی در این زمینه ایجاد کنیم.

دبیر نمایشگاه صنعت ساختمان، انبوه‌سازی، دکوراسیون و معماری نیز گفت: تولیدات ۷۰ شرکت داخلی در زمینه‌های ساختمان‌سازی و دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان در قالب ۷۰ غرفه به نمایش گذاشته شده است.