دنیای اقتصاد - اصفهان - بتول فتاحی: شهردار اصفهان از افتتاح اولین خط BRT از اواسط دی‌ماه خبر داد و گفت: نخستین خط اتوبوس‌های تندرو از بلوار شفق تا ترمینال باقوشخانه به طول۵/۱۷ کیلومتر در حال اجرا است که اواسط دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد. دکتر مرتضی سقائیان‌نژاد در ملاقات با اهالی منطقه ۱۳ با اشاره به اینکه با راه‌اندازی اتوبوس‌های بی‌آر‌تی بخشی از معضلات ترافیکی این منطقه برطرف خواهد شد، گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات و اتوبوس‌های بی‌آر‌تی خریداری شده است.

وی با اعلام این مطلب که امروزه طرح BRT در هر مسیری که به اجرا در آید گره‌گشای ترافیک می‌شود، افزود: با توجه به اینکه منطقه۱۳ در ورودی شهر قرار دارد، با مشکلات ترافیکی مواجه است به همین منظور اولین خط بی‌آر‌تی در این منطقه راه‌اندازی می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات ترافیکی باید از حمل‌ونقل ترکیبی استفاده کرد، تصریح کرد: خط ۳ مترو نیز از میدان آزادی به نیروگاه در دستور کار قرار دارد.

دکتر سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تاکنون شهرداری منطقه برای روان‌تر کردن ترافیک اقدامات بسیاری انجام داده است، خاطرنشان کرد: احداث پل پروفسور حسابی و ایجاد خیابان شهید کاظمی جهت تسهیل در تردد شهروندان و اهالی این منطقه انجام شده است.

شهردار اصفهان در خصوص سد معبر در این منطقه اظهار کرد: رفع سد معبر معادله دوطرفه است، شهرداری وظیفه دارد تذکر دهد و در صورت عدم رعایت قوانین از سوی متخلفین با استفاده از قوه قهریه و همکاری نیروی انتظامی اقدام به رفع کند.

دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه مردم باید بدانند معابر متعلق به شهرداری و شهرداری متعلق به مردم است، ادامه داد: لازم است همه شهروندان به حقوق یکدیگر احترام بگذارند تا با چنین مسائلی روبه‌رو نشویم.