دنیای‌اقتصاد - بیرجند- حمید قربانی: رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان بیرجند به فارغ‌التحصیلان کشاورزی واگذار می‌شود. غلامرضا هادربادی در جلسه بررسی مشکلات فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی استان اظهار کرد: واگذاری مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌های نهبندان و قاین نیز در صورت تکمیل زیرساخت‌های گلخانه اجرا می‌شود.

وی افزود: استفاده از توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان کشاورزی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و افزایش تولیدات کشاورزی، ایجاد اشتغال مولد و کسب درآمد از اهداف ایجاد این مجتمع‌ها است.

وی با بیان اینکه واگذاری این مجتمع‌ها فرصت خوبی برای فارغ‌التحصیلان جویای کار است، تصریح کرد: ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان در این طرح در شهرستان‌های بیرجند و قاین چند برابر ظرفیت بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۱۳ نفر در شهرستان بیرجند، ۴۰ نفر در قاین و ۳۰ نفر در نهبندان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که بر اساس ضوابط و ملاک‌های موجود ۹۳ نفر در بیرجند، ۳۰ نفر در قاین و ۳۰ نفر در نهبندان شرایط لازم را دارند.

هادربادی افزود: با ایجاد این مجتمع‌ها در هفت شهرستان و در مساحت مفید ۸/۹۱ هکتار، ۶۸۲ نفر به طور مستقیم و ۹۲۰ نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند. وی یادآور شد: این مجتمع‌ها در شهرستان بیرجند صد درصد، قاین ۹۰ درصد، نهبندان ۶۵ درصد، سربیشه ۷۵ درصد، درمیان ۵۵ درصد، فردوس ۴۰ درصد و سرایان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: اجرای فاز مطالعاتی برای احداث مجتمع گلخانه‌ای بشرویه از اعتبارات سال جاری نیز به تصویب رسیده است که در سال‌های آینده اجرا می‌شود.