دنیای اقتصاد- قزوین - مهرداد نوری: در حالی که سیاست دولت افزایش اعتبارات عمرانی و کاهش اعتبارات جاری است، ولی رییس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین از افزایش ۲۸‌درصدی اعتبارات جاری این استان در سال جاری نسبت به سال قبل از آن خبر داد. محمد‌علی قاسمی در نشستی خبری گفت: اعتبارات مصوب هزینه‌ای (جاری) استان قزوین در سال گذشته ۴۵‌میلیارد تومان بود که این اعتبارات صرف مواردی چون حقوق و پرداخت‌های دستگاه‌های اجرایی در حوزه رفاهی و اضافه‌کار می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار مصوب هزینه‌ای که با احتساب کسری در پایان سال گذشته ابلاغ شد، ۵۷‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان بود که حدود ۱۲‌میلیارد تومان کسری از مرکز اعتبار دریافت کردیم که نسبت به سال ۸۷ میزان دریافتی شش‌درصد رشد داشته است.

رییس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین اضافه کرد: پرداختی خزانه ما نیز در برابر درخواست وجهی که از دستگاه‌ها می‌رسد با توجه به مجوز کمیته تخصیص، در سال گذشته ۵۶‌میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: اعتبار مصوب تملک دارایی و سرمایه‌ای در سال گذشته، ۶۴‌میلیارد تومان بود که با توجه به اصلاح صورت گرفته، این اعتبار به بیش از ۷۵‌میلیارد تومان رسید و پرداختی خزانه ما برای اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای، قریب به ۶۶‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان بوده است.

قاسمی افزود: اعتبارات مصوب هزینه‌ای در سال جاری حدود ۵۸‌میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۸‌درصد رشد را نشان می‌دهد، در حالی که رشد این اعتبارات در سال ۸۸ نسبت به سال ۸۷، شش‌درصد بوده است.

وی تصریح کرد: اعتبار مصوب تملک دارایی سرمایه‌ای استان نیز در سال ۸۹ بیش از ۷۸‌میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۲‌درصد رشد را شاهد هستیم.

رییس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین در ادامه به درآمد مصوب استان اشاره و اظهار کرد: درآمد مصوب استان قزوین در سال گذشته ۱۴۲‌میلیارد تومان بوده است که وصولی ما در سال ۸۸، بیش از ۱۸۶‌میلیارد تومان و مازاد درآمد استان در سال ۸۸، ۴۵‌میلیارد تومان بوده است که بخشی از این مازاد درآمد در قالب ۲۰‌درصد اعتبارات جاری و ۸۰‌درصد به صورت اعتبارات عمرانی به استان باز می‌گردد.

وی توضیح داد: درآمد مالیاتی مصوب سال ۸۸ در استان نیز بیش از ۱۲۷‌میلیارد تومان بود که در واقع از ۱۴۲‌میلیارد تومان درآمد مصوب استان ۱۲۷‌میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است که بیش از ۸۹‌درصد درآمد استانی را شامل می‌شود.

قاسمی خاطر‌نشان کرد: درآمد وصولی مالیاتی سال ۸۸ استان نیز ۱۷۳‌میلیارد تومان بوده است که بیش از ۹۳‌درصد درآمد استانی را شامل می‌شود و ۴۵‌میلیارد تومان مازاد درآمد استان نیز متعلق به مالیات بوده است.

وی با اشاره به اینکه درآمد مصوب استان در سال جاری، ۱۷۴‌میلیارد تومان است، افزود: نسبت به دیگر استان‌ها چندان روند رشد درآمد را نداریم.

رییس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین یادآور شد: درآمد وصولی استان قزوین در چهار ماه نخست سال جاری ۵۸‌میلیارد تومان و مازاد درآمد استان در این مدت ۱۴‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون تومان بوده است.

وی عنوان کرد: درآمد مالیاتی مصوب سال ۸۹ در استان قزوین ۱۵۷‌میلیارد تومان است که وصولی چهار ماه ۶۷‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان است.

رییس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری در استان قزوین گفت: استان قزوین در سال گذشته رتبه دوم جذب سرمایه‌گذار خارجی را کسب کرد.

وی اضافه کرد: در استان قزوین ۵۱شرکت با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی فعالیت دارند که تا پایان سال گذشته ۳۸۲‌میلیون و ۷۲۳‌هزار‌دلار در قالب ۵۱طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت گرفته که سهم استان قزوین از مجموع سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به لحاظ تعداد ۹‌درصد است.