دنیای‌اقتصاد- قزوین- مهرداد نوری: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از اصلاح سیستم‌های آبخوری در واحدهای مرغ گوشتی این شهرستان خبر داد. علیرضا بهرامی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بهینه‌سازی مصرف در واحدهای مرغ گوشتی از اولویت‌های مهم این اداره بوده که در این راستا گام‌های موثری نیز برداشته شده است.

وی افزود: طی چهار ماه نخست امسال از محل اعتبارات سفر هیات دولت به قزوین در سال ۸۸، یارانه خرید آبخوری نیپل به مبلغ یک میلیارد و ۲۵ میلیون ریال برای تعداد ۸۵۴ هزار و ۵۵۸ قطعه بین ۳۵ واحد مرغداری شهرستان پرداخت شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای اصلاح ساختار و بهبود زیرساخت‌های تولید در صنعت طیور انجام شده که موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید مرغ‌های گوشتی می‌شود.

وی تاکید کرد: از نتایج مثبت اصلاح سیستم آبخوری از حالت دستی به اتوماتیک در واحدهای مرغ گوشتی، صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت جوجه‌ریزی و‌ بهبود ضریب تبدیل کاهش آلودگی‌ها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین یادآور شد: افزایش تولید در واحد سطح از دیگر اثرات مهم اجرای این طرح است. وی با اشاره به مشارکت ۷۰ درصدی تولید کنندگان در اجرای این پروژه اظهار کرد: ۲ میلیارد و ۶۷۵ میلیون ریال سهم خودیاری تولیدکنندگان در اجرای این طرح بوده است.