دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: مدیر کل راه و ترابری استان کردستان گفت: بهسازی راه‌های روستایی به عنوان زیر ساخت اصلی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به روستاییان یک گام مهم برای مقابله با مهاجرت روستاییان است. مهندس عطالله قادری در بازدید از عملیات اجرایی بهسازی راه روستایی نشور سفلی- علیا در شهرستان کامیاران که بیش از ۸۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در شهرستان کامیاران ۱۴ طرح فعال در حوزه راه روستایی در حال انجام است. وی افزود: ۵/۵ کیلومتر عملیات خاکی، خاکبرداری، تسطیح و رگلاژ، اجرای یک لایه زیر اساس، احداث ۱۰ دستگاه پل دو متری، احداث یک دستگاه پل سه متری، تعریض یک دستگاه پل چهار متری و احداث شش مورد آبرو مجموع عملیات اجرایی این طرح است. قادری گفت: در صورت اتمام و بهره‌برداری از این طرح سه روستا با بیش از ۱۵۰ خانوار از راه روستایی مناسب برخوردار خواهند شد.

مدیر کل راه و ترابری کردستان همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت باند کندرو گردنه بهارستان در مسیر سنندج - دیواندره به طول ۹ کیلومتر با اعتبار ۹‌میلیارد‌ ریال خبر داد و گفت: احداث باند کندرو و رفع نقاط پرحادثه از جمله اقدامات و اولویت‌های کاری این اداره کل است. وی گفت: باند کندرو گردنه بهارستان به طول ۹ کیلومتر نیز با عملیات اجرایی دو لایه زیر اساس، یک لایه اساس، دو لایه آسفالت بیندر و یک لایه توپکا در دست ساخت است که تاکنون ۵/۲ کیلومتر کف برداری و تعریض یک دستگاه پل و اجرای یک لایه زیر اساس آن انجام شده و عملیات اجرایی کماکان در حال انجام است که با توجه به هزینه بر بودن عملیات احداث باند کندرو در صورت تامین به موقع اعتبار در سال آتی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی در ادامه به ۲۸ مورد تعمیرات ابنیه فنی در حوزه راه شهرستان دیواندره نیز اشاره کرد و گفت: این تعمیرات ابنیه فنی در حوزه راه‌های اصلی و روستایی دیواندره با اعتباری بیش از سه‌میلیارد‌ ریال در حال انجام است.

مدیر کل راه و ترابری کردستان افزود: عملیات اجرایی باند کندرو گردنه زرینه در مسیر دیواندره - سقز به طول ۵/۲ کیلومتر با اعتباری معادل چهار‌میلیارد‌ ریال در دست اجرا است.