دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی طی ۵ ماه گذشته از ۲۵‌درصد رشد برخوردار بوده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، علی اکبر صفایی در این باره گفت: طی ۵ ماه نخست امسال، یک‌میلیون و ۱۸‌هزار وTEU ا۱۲۴ کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵‌درصدی را نشان می‌دهد.

وی در عین حال کل میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر را ۲۸‌میلیون و ۳۱۵‌هزار و ۳۶۴ تن عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به ۵ ماه سال قبل ۱۰‌درصد افزایش یافته است.

صفایی اضافه کرد: در این مدت همچنین ۷‌میلیون و ۸۹۸‌هزار و ۳۳۱ تن کالای غیر نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که با رشد چشمگیر ۶۷‌درصدی مواجه بوده است.

وی آمار مشابه سال قبل را ۴‌میلیون و ۷۲۱‌هزار و ۷۴ تن عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۶‌درصدی واردات کالاهای غیر‌نفتی از این بندر میزان آن را ۷‌میلیون و ۷۷۷‌هزار و۸۷۷ تن عنوان کرد.

وی در عین حال از رشد ۴۵‌درصدی ترانزیت کالاهای غیر نفتی از طریق این بندر خبر داد و گفت: طی این مدت ۸۰۹‌هزار و ۱۰۲ تن کالای غیرنفتی از طریق این بندر ترانزیت شده است.

صفایی با اشاره به عملکرد تخلیه و بارگیری مواد نفتی در این بندر گفت: طی ۵ ماه گذشته منتهی به ابتدای شهریور، ۱۰‌میلیون و ۲۹۹‌هزار و ۸۵ تن مواد نفتی از طریق این بندر تخلیه و بارگیری شد که با کاهش ۱۲درصدی روبه‌رو بوده است. وی میزان ترانزیت این مواد را در این بندر ۶۸‌هزار و ۴۹۲ تن عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به کاهش واردات مواد نفتی از این بندر گفت: آمار واردات مواد نفتی نیز طی این مدت به رقم یک‌میلیون و ۲۷۲‌هزار و ۹۶۴ تن رسید که ۳۴‌درصد کاهش یافته است.

صفایی گفت: طی این مدت ۵۳۰‌هزار و ۶۲۵ دستگاه کامیون و ۱۸‌هزار و ۴۵۰ دستگاه واگن در این بندر تردد کرده است که به ترتیب ۱۴ و ۳۰‌درصد رشد یافته است.