دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: بین استان آذربایجان شرقی و بانکوک تایلند ارتباط گردشگری برقرار می‌شود. تراب محمدی، رییس‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و دبیر کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان در دیدار وزیر مختار کشور تایلند که به کلانشهر تبریز سفر کرده بود تاریخ غنی، هنرهای متنوع و مناطق زیبا، دیدنی و زیرساخت‌های در حال گسترش گردشگری موجود در آذربایجان شرقی را یکی از زمینه‌های افزایش ارتباط میان دو کشور دانست.

وی از تمایل استان برای ایجاد همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری گردشگری از ارائه اطلاعات مربوط به مناطق نمونه گردشگری سخن گفت و افزود: جاذبه‌هایی مانند جنگل‌های ارسباران، فضای خاص تفریحی و درمانی ساحل دریاچه ارومیه، بازار تاریخی جهانی تبریز، مجموعه علمی، فرهنگی ربع رشیدی، کلیساهای تاریخی استان و بسیاری از آثار و جاذبه‌های دیگر می‌تواند موجب ارتباط بیشتر مردم دو کشور شود.

محمدی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های فنی و کیفی گردشگری گفت: آمادگی لازم برای برقراری ارتباط در زمینه سرمایه‌گذاری، ارائه آموزش‌های متقابل به پرسنل بخش گردشگری و صدور ویزا در فرودگاه‌ها برای افزایش رفاه حال گردشگران وجود دارد.

وزیر مختار کشور تایلند هم در این دیدار با اشاره به تفاهم‌های فرهنگی میان ایران و تایلند، آذربایجان شرقی را استانی زیبا و دارای جذابیت‌های متعدد معرفی کرد.

وی بر تلاش کشورش برای افزایش ارتباط گردشگری با کشورمان تاکید کرد.

چایرات سیری وات افزود: بسیاری از گردشگران تایلندی علاقه دارند شهر تبریز و به ویژه بازار تاریخی تبریز را ببینند و نمونه‌هایی از آثار هنری این بازار از جمله فرش‌های ارزشمند دستباف هنرمندان استان را به عنوان سوغات تهیه کنند.وی همچنین از آمادگی سفارت تایلند برای معرفی وب‌سایت‌های مرتبط با گردشگری خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم در این زمینه با فعالان آذربایجان شرقی همکاری داشته باشیم.

وزیر مختار تایلند همچنین خواهان ایجاد خط هوایی مستقیم بین بانکوک و تبریز شد و خاطر‌نشان کرد: برای افزایش کیفیت و کمیت این پروازها تلاش خواهیم کرد.