دنیای اقتصاد - ارومیه - سینا میرزا محمدی: رییس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: به منظور پشتیبانی از کلیه دست‌اندرکاران فرش دستباف، نخستین خانه فرش استان در هفته دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود. جعفرصادق اسکندری افزود: این خانه فرش در شهر تکاب و به منظور رفع مشکلات تجاری و برنامه‌ریزی و ساماندهی فرش دستباف سایر شهرهای استان از جمله خوی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی خانه فرش در استان از طرح‌های مصوب دور دوم سفر هیات دولت به آذربایجان غربی بوده است که تاکنون در حال پی گیری آن بودیم.

وی گفت: با افتتاح این طرح کل استان تحت پوشش خدمات آن قرار می‌گیرد و موجب حمایت و تشویق بخش خصوصی در به‌کارگیری مواد اولیه مرغوب و طراحی مکانیزم نظارتی مستمر بر تولید فرش می‌شود.

وی افزود: در این محل به کلیه امور مربوط به بیمه و سایر خدمات رفاهی بافندگان فرش استان رسیدگی و دوره‌های آموزشی و تخصصی نیز اجرا می‌شود.

اسکندری اضافه کرد: خانه فرش استان همچنین امکان شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کمک به بازاریابی و فروش و صادرات فرش دستباف استان را افزایش می‌دهد.

اسکندری گفت: خانه فرش تکاب مکانی برای هم اندیشی تشکل‌ها و تعامل صنف فرش است و با افتتاح آن بسیاری از مشکلات پیش روی این صنف حل می‌شود.

آذربایجان غربی از مناطق مهم تولید فرش دستباف کشور است و طرح فرش افشار تکاب و ریزماهی خوی آن دارای شهرت جهانی است.