دنیای اقتصاد - اصفهان - راعی: واحد فن آفرین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ترانسمیتر اندازه‌گیری فاصله با امواج آلتراسونیک (فرا صوت) را طراحی کرد. شرکت راه سبز چهلستون از واحدهای دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ترانسمیتر اندازه‌گیری فاصله و دما تولید کرده است. به گفته مدیر‌عامل شرکت راه سبز چهلستون، این ترانسمیتر در مخازن نگهداری مایعات برای مشخص کردن حجم و دمای مایع درون مخزن کاربرد دارد.

حجت بنکدار افزود: ترانسمیتر اندازه‌گیری فاصله به تولید نیمه صنعتی رسیده است و با توجه به ضد‌آب، ضد گرد‌و‌غبار، ضد‌جرقه و احتراق بودن، در تمام مخازن نگهداری مایعات بهداشتی، خوراکی، شیمیایی، دارویی و صنعتی قابل استفاده است. وی به قابلیت‌های این سنسور اشاره و اظهار کرد: عدم حساسیت در مقابل نویز ناشی از موتورهای الکتریکی و موبایل، قابلیت نصب آسان بر روی مخازن، سادگی قطعات استفاده شده و عدم نیاز به واردات قطعه برای ساخت، محدوده وسیع اندازه‌گیری خودکار بدون احتیاج به تنظیمات، از مزایای این سنسور است.

وی عنوان کرد: بدنه این ترانسمیتر از مواد ضد اسید ساخته شده و این ترانسمیترها، فواصل ۲۰ سانتیمتر تا ۱۰ متر را اندازه‌گیری می‌کنند و اطلاعات مربوط به فاصله و دما را به صورت مداوم به واحد کنترل منتقل می‌کنند.