دنیای اقتصاد - کرمانشاه - سید عباس کشمیری: مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کرمانشاه گفت: حدود ۱۲ میلیارد تومان یارانه به طرح‌های اقتصادی زودبازده این استان که در سال‌های ۸۵ و ۸۶ به بهره‌برداری رسیده‌اند، پرداخت شد. سهراب براندیشه در چهاردهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، افزود: میزان یارانه پرداختی به طرح‌های زودبازده به بهره‌برداری رسیده در سال‌های ۸۵ و ۸۶ افزایش یافته و تاکنون مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان یارانه به ۷ هزار و ۶۴۵ طرح زودبازده توسط صندوق مهر امام رضا (ع) و بانک‌های ملت و صادرات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: کار پرداخت یارانه به طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در سال ۸۶ در حال انجام است و مجریان این طرح‌ها می‌توانند با مراجعه به دستگاه اجرایی مربوطه نسبت به تکمیل فرم یارانه خود اقدام کنند تا در اسرع وقت یارانه تسهیلات زودبازده به آنان پرداخت شود. مدیر کل کار و امور اجتماعی استان کرمانشاه افزود: در دو هفته گذشته مبلغ سه میلیارد و ۸۱ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۲۲ طرح اقتصادی زودبازده در بانک‌های ملی، ملت، کشاورزی و تجارت به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است. وی تاکید کرد: ۹ طرح از این طرح‌ها در بخش کشاورزی و ۱۴ طرح در بخش خدمات و یک طرح در بخش صنعت بوده و مبلغ یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان از این مبلغ مربوط به سهمیه سال ۸۸ استان از محل بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و وجوه اداره شده و مابقی مربوط به اعتبارات بنگاه‌های زودبازده سال‌های قبل است.

براندیشه ادامه داد: میزان پرداختی بانک‌ها نیز در دو هفته گذشته ۱۲میلیارد و ۶۹۹ میلیون تومان بوده که در این مدت از سوی بانک‌ها پرداخت شده و این میزان تسهیلات مربوط به سهمیه سال‌های ۸۴ تا ۸۸ بود که در بانک‌ها انعقاد قرارداد شده اما پرداخت نشده بود. دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به عملکرد بنگاه‌های اقتصادی زودبازده از آغاز این طرح تاکنون گفت: از مجموع ۲۶ هزار و ۲۱۴ طرح معرفی شده با اعتبار یک هزار و ۴۴ میلیارد و ۷۹ میلیون تومان به بانک‌ها تعداد ۲۶ هزار و ۹ طرح با مبلغ ۹۴۸ میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان به انعقاد قرارداد رسیده است.

وی افزود: میزان معرفی، انعقاد قرارداد و پرداخت بانک‌ها از محل اعتبارات سال ۸۸ تعداد ۱۵۳ طرح با ۱۲۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان تسهیلات و اشتغالزایی یک‌هزار و ۸۵۷ نفر از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده و وجوه اداره شده به بانک‌های ملی، ملت و کشاورزی معرفی شده و تاکنون تعداد ۷۲ طرح با مبلغ ۳۰ میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان به انعقاد قرارداد رسیده و به ۵۰ طرح نیز مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت صورت گرفته است.