دنیای اقتصاد - کرمانشاه - سید عباس کشمیری: همزمان با هفته دولت پروژه‌های شهرک صنعتی دالاهو، مرکز درمان و شبکه آبرسانی کرند غرب با اعتبار ۶۰‌میلیارد و ۱۱۱میلیون‌ریال افتتاح شد. سرپرست فرمانداری دالاهو در این مراسم گفت: مرکز درمان شهرستان دالاهو با اعتبار ۱۵‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون‌ریال در مساحت ۵‌هزار مترمربع با زیربنای دوهزار و ۲۸۰ مترمربع در دو طبقه احداث و تجهیز شده است.

رسول مجد افزود: این طرح دارای ۱۰ تخت بستری، اورژانس، اتاق عمل، بخش زایشگاه، آزمایشگاه، رادیولوژی، اداری‌، اتاق‌های واکسیناسیون، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط و خانواده است. وی تاکید کرد: ناحیه صنعتی دالاهو یکی از طرح‌های مصوب دور اول سفر هیات دولت با اعتبار ۱۶‌میلیارد و ۹۱۱‌میلیون‌ریال و مساحت ۹۰ هکتار با زمین صنعتی ۴۵/۷ هکتار است و در حال حاضر زیرساخت‌های اصلی آن درباره آب، برق، خیابان‌ها و معابر انجام گرفته و گاز‌رسانی نیز در دستور کار شهرک‌های صنعتی قرار دارد و این شهرک آماده سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی است. عملیات اجرایی این طرح با اعتبار ۲۸‌میلیارد‌ریال از سال ۸۵ با ساخت دو مخزن ۲هزار مترمکعبی و حفر دو حلقه چاه آغاز شد و با تکمیل و نصب تاسیسات خط انتقال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. همزمان با هفته دولت همچنین ۵۸ پروژه عمرانی، خدماتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این طرح‌ها شامل طرح‌هادی روستایی روستاهای دوشمیان و بیراقوند با اعتبار ۲‌میلیارد و ۱۳۰‌میلیون‌ریال، خانه بهداشت دشت مورت با اعتبار۴۰۰ ‌میلیون‌ریال و زیر‌بنای ۸۰ مترمربع، توسعه برق روستای قلعه زنجیر با اعتبار ۲۲۰‌میلیون‌ریال، آبرسانی روستای درمران علیا با اعتبار ۸۰۰‌میلیون‌ریال، آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر گهواره با اعتبار یک‌میلیارد‌ریال، ساماندهی گلزار شهدای گهواره با اعتبار ۶۵۰‌میلیون‌ریال، راه‌اندازی کانال سنگی کانی زاله با اعتبار ۳۵۰‌میلیون‌ریال، احداث ۲۵ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته‌امداد امام خمینی (ره) با اعتبار یک‌میلیارد و ۸۷۵‌میلیون‌ریال، ایجاد ۱۵ فضای اشتغالزایی برای مددجویان کمیته‌امداد امام خمینی (ره) با اعتبار ۳۰۰‌میلیون‌ریال، احداث ۴ ساختمان دهیاری و توسعه و اصلاح معابر در ۳ روستای بخش گهواره با اعتبار ۸۳۰میلیون‌ریال، یک واحد مرغداری گوشتی ۱۰‌هزار قطعه‌ای با اعتبار یک‌میلیارد و ۱۰۰میلیون‌ریال و یک جایگاه توزیع نفت روستای درمران علیا با اعتبار ۲۲۰میلیون‌ریال بودند.