دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی احداث مخزن هشت‌هزار مترمکعبی آب شرب رامشیر، آغاز شد. مدیر عامل‌سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه عملیات احداث این مخزن با پیش‌بینی اعتبار ۱۵میلیارد‌ریال به مدت یک سال به طول می‌انجامد، اظهار کرد: این طرح در چارچوب افزایش ظرفیت ذخیره آب شرب شهر رامشیر با هزینه اولیه ۱۵‌میلیارد‌ریال اجرا خواهد شد.

دکتر علیرضا رضا نیا با بیان اینکه در حال حاضر، آب شرب مورد نیاز شهرها و روستاهای جنوب شرق خوزستان و صنایع به ویژه صنایع پتروشیمی از رودخانه کارون و توسط تصفیه‌خانه کوت امیر استحصال و از طریق خطوط لوله و کانال آبرسانی ارسال می‌شود، گفت: مساله تامین آب شرب، اساسی و حیاتی است و اولویت در این زمینه، تامین آب شهرها و روستاهاست و تلاش می‌شود آب مطمئن به مردم برسد.

وی آبرسانی به شهرها را درازمدت و نیازمند اعتبارات بسیار دانست و افزود: در زمینه آبرسانی به شهرک بعثت و روستاهای مسیر در رامشیر اقدام‌های خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: احداث مخزن هشت‌هزار مترمکعبی نیز کمک موثری به تامین آب شرب رامشیر می‌کند و اقدامات موثر دیگری نیز در چارچوب طرح‌های کوتاه مدت در این زمینه انجام می‌شود.

رضانیا خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ حجم آب تحویلی به رامشیر شش‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز بود که در سال جاری این رقم به ۱۱‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسیده است.