دنیای اقتصاد - همدان - محبوبه یادگاری: مرکز تجزیه و مبادلات غرب کشور که یکی از پروژه‌های ملی است، در سه طبقه و زیربنای ۵ هزار و ۵۸۴ متر و با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید. معاون سیاسی امنیتی استان همدان در مراسم افتتاح این مرکز گفت: این مرکز سرآمد پروژه‌های کشوری با ابعاد قابل‌توجه و زیربنای بسیار مهم و یکی از مراکز ۹گانه کشوری در ارتباطات است.علی اکبر فامیل کریمی در ادامه ضریب نفوذ تلفن همراه را ۷۰ درصد و ثابت را ۱۳۷ درصد برشمرد و بیان کرد: تمامی این فعالیت‌ها در جهت توسعه استان بوده و هست و نیز ۵۶۰ نقطه دفاتر ICT، شهری ۱۱۴ و ۴۴۲ نقطه روستایی و همچنین ۶۱۴ مورد خدمات در حوزه پست به عنوان پیشخوان دولت فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل پست بانک استان نیز در این مراسم گفت: پست بانک مکمل بانک‌ها است و تنها بانکی است که خدمات خود را به بخش خصوصی ارائه می‌دهد و بیش از ۸۰ درصد جامعه هدف را دربرداشته و بیش از ۵۰ درصد نقاط استان را تحت پوشش دارد.

قاسم تاجوک افزود: اولین هدف پست بانک ارائه خدمات الکترونیکی است که از طریق پروژه افتتاح شده بیش از ۱۰ هزار نقطه روستایی و۵ هزار نقطه شهری به هم متصل خواهند شد.